Ordbruden

Alla inlägg under januari 2011

Av Ordbruden - 19 januari 2011 20:12

Jag har sedan fjorton års ålder skrivit hur jag känner i böcker utan rader, ingen ska bestämma vart jag ska skriva och inte! Inte som en dagbok, långt ifrån. Nej, jag har skrivit som det känns och inte som det ska. Tänker inte förklara då det bara är jag och privat. Är gärna personlig i bloggen, men har i verkligheten mycket svårt att visa för mycket av det som är jag. Dessutom tvivlar jag på att det finns de som är tillräckligt djupa för att förstå vad jag menar.


I alla fall, det var inte det jag skulle skriva om. Nej. Jag hittade en av dessa bäcker utan rader precis. En gammal. Med guldigt omslag. Najs.


I den har jag gjort en lista:


"Att göra innan jag blir sexton"

Hångla

Tjäna minst hundra kronor som gatumusikant

Skriva färdigt en bok och skicka in den till ett förlag


Bra målsättningar tycker jag. I bra ordning. Minns att jag skrev den natten innan min femtonårsdag. Min kusin var här och jag smsade med boys om mitt avsluta fjortisliv och tår. Ehm, jaa. Dessutom klädde jag tydligen ut mig i diverse skumma outfits, till min kusins stora, ehm, lycka?


  Dygnet efter åkte jag snowracer efter fyrhjuling.

Fick ha mina fötter i Josefs armhålor då mina frusit till is.

Insåg att min mage inte behövde gömmas i stora tröjor.

Träffade fina Jonathan som hade vart borta ALLDELES för länge.


Hångla - Är väl det enda jag faktiskt gjorde det året, av sakerna på listan. Ärligt talat så har jag aldrig hånglat så mycket i hela mitt liv som jag gjorde då. Jag skaffade mig en bred referens i kyssar och smaker.


Samtidigt var allt alldeles för nytt. Hångel och förväntningar som ställdes när man gick in i ett seriöst förhållande, någonting som skrämde mig mer än döden. Men när jag väl kom över min egen visuella kulle flöt saker på bra. Jag började inte bara hångla, jag började även äta mat, låta Josef hålla mig i benen när jag skulle tvätta mitt hår, använda hippieband, tycka att jag själv var grym, för att bara nämna några få.

Ärligt talat så var jag jäkligt glad både juli och augusti 2009! 



Jag kryssade precis i rutan och skrev till det där med referens av kyssar och smaker.


På något sätt är jag ändå stolt över allt vi gjorde.


Jag tjänade mer än hundra kronor som gatumusikant, men då hade jag fyll sexton.

Och boken är inte klar, även om den är på god väg!


Man kan inte lyckas med allt, men försöka, igen och igen. Och igen.'

Min historia är inte hemlig på något sätt.

Jag vill bara inte tvinga på den på någon.

Av Ordbruden - 18 januari 2011 18:35

You used to talk to me like
I was the only one around.


Egentligen skulle jag vilja berätta det.


You used to lean on me like
The only other choice was falling down.


Det hade vart så mycket enklare, för alla.


You used to walk with me like
We had nowhere we needed to go,
Nice and slow, to no place in particular.


Vad skulle kunna hända om jag gjorde det?


We used to have this figured out;
We used to breathe without a doubt.


Jag är ju så himla nöjd med allt annat just nu.


We used to have this under control.
We never thought.
We used to know.


Har aldrig känt mig mer Jag.


At least there's you, and at least there's me.
Can we get this back?
Can we get this back to how it used to be?


Kanske är det bara så.


I used to listen.
You always had just the right thing to say.


Att man aldrig får vara riktigt lycklig.


I used to follow you.
Never really cared where we would go,
Fast or slow, to anywhere at all.


Kanske gör jag istället det jag är bra på.


Look around you.
It's empty, and you're sad
'Cause you miss the love that we had.


Säger det på ett konstigt och skruvat och djupt sätt.


You used to talk to me like
I was the only one around,
The only one around.


Det där som du gillade en gång.


Can we get this back?


Men som du senare inte stod ut med.


Can we get this back to how it used to be?


  But hey, that's me.


Annars är jag ritkigt nöjd just nu. Fick kommentaren:

"Du är så jäkla härlig!", idag när jag själv släppte kommentaren:

"Jag tog grön mjölk åt dig, eftersom det sista vi vill ha är undernärding"

Sedan vet gudarna om det ens är ett ord. Men M och E gör mig skrattig och bubblig varje dag i skolan. Poäng till er.

Och det var därför jag spetsade ett ganska djupt inlägg med en suddig cambild, det är liksom lite mer jag (:


Och en gång. Så faktiskt. Så faktiskt blev du kär i henne.


Jag tror jag blir någonting stort en dag. Så får man inte säga, det gör man inte där jag kommer från. Här tvivlar man på sin duglighet istället. Men jag är inte sådan. Längre. Och faktiskt. Så faktiskt. Så faktiskt så gillar jag det.


Puss.

Av Ordbruden - 18 januari 2011 16:32

Igår kväll när jag i godan ro hade lagt mig för att låta mina ögon slumra för natten (väldigt verbal mening det där) ropade min moder och jag kunde inte undvika frestelsen att rusa ut till tvn och slå på tvn.


FÖR:


DET VAR EN KAVALKAD FRÅN


ROMEO- OCH


JULIAMUSIKALEN


PÅ TV FFS!


Lycka.

Jag gillar pepparkakor mer än livet självt.

Det där var inte sant.

Over and out.

Av Ordbruden - 17 januari 2011 17:26

Idag på engelskan skulle vi skriva två meningar om oss själva som stämde och en som var felaktig.


1. I hate facebook

2. I love Lars Winnerbäck

3. My shoesize is thirtynine.


Alla gissade rätt.

Jag börjar nu fundera på om jag var liiiiiiite för tydlig i mina sanna meningar? Ehm? Kanske?


DET VAR I ALLA FALL INTE JAG SOM SA ATT JAG ÄLSKAR BRÖSTVÅRTOR FFS!!^^,


Imorgon ska jag och Leo ta båten till skolan.

Det blir FRKN AWSM!


Puss, jag är glad.

Av Ordbruden - 15 januari 2011 23:45

Lördag.


GRÖT. Till frukost. Såklart ;)

Och en del chockade utrop vid matbordet^^,

Rensande av en garderob.

Och till sist, ivägsjappande. där vi skulle dampa the whole night long.

Eller något i den stilen ;)


  Insläppta blev vi och musiken blev igångsatt.

YAY!

"Jag hatar facebook"

"Du har ingen såndär gräslig tröja i alla fall"

"ÄHM, NÄÄ, JUST DET?!?!?!?!"


  Episkt mycket chokladmuffins bakades ;)


  Leo byggde eifeltornet av chokladmuffins och ljuslyktor.

Dessutom presenterade han sig själv som upphovsman till chokladmuffinsen. ÄHM?!?!?!?!?!

Sedan blev det pizza och TRAFIKTROLLE FFS!! :D


  De flesta kunde texterna, om inte mycket så lite.

Förutom några defekta små ungar som aldrig hört om farliga russin och dumma folk utan reflex ;) SHAME ON YOU!


Dessutom hann vi med


musiklekar i massor!



  MEN SEDAN, BOMBOMBOMBOOOOOO.

Snöbollskrig och ivägsjappande till affären. YAYA!^^,

Där bjöds det på ordlekar utöver det vanliga ;)


 

Oscar och hans saftiga meloner ;)


  HAHAHAHAHAHAHHA^^^, Nötknäckaren Linus och ehm, Leo??

Till detta hör också att killen i kassan av en händelse såg alltihop.

Nej, vi försökte inte förklara någonting senare ;)


  "Sexpack" och "Ölmage"


  SPEEEEEEEEEEEX!


  Väl hemma blev det film och mer chokladmuffins! YAY!


 

Leo och Victor köpte glass och tänkte dela upp dem mellan sig.

Amanda:"Varför delar ni upp den?!?! Varför äter ni inte tillsammans?!?! Jag och Terer åt ju för sjutton ur samma matkartong!"

Leo, eller Victor:"Meh, det är inte samma sak, ni är tjejer!"


Döm av deras förvåning när vi, efter att upptäckt att glassen var NÖTFRI?!!??!, grabbade tag i var sin sked och åt!! YEAH! Oscar joinade oss och så satt vi där och bytte saliv med varndra i deras glassburk.  

LYCKA!





KVÄLLEN VAR FRKN AWSM


SUCKERS!




Av Ordbruden - 14 januari 2011 23:45

Fredag.


Sjappade iväg till Terese vid femtiden, HAHAHA, TVÅ VECKOR?!?!?!?! Sedan vidare till Malin som hade gjort sönder sitt pysselbord. Men det är inte vad detta ska handla om, egentligen. Vi drog vidare för att plocka upp lite annat folk för att sedan, efter en bra stund, hamna vid världens ände ;)


  Där stod vaxning på schemat ;)

Som av en händelse råkade bli en återkomamande händelse under kvällen ;)


  HAHA! Vi hittade en hiss och spexade in den.

Både i markhöjd och uppe bland molnen^^,


  Som sagt, mer vaxning och MYCKET skratt.

Både från sjölejon och små glada kineser. HAHAHAHAHAHA^^,


Natten tillbringades hemma hos Terese, som vanligt antar jag ;)

Av Ordbruden - 13 januari 2011 21:02

På spanskalektionen;


Fröken Svår:"En dagbok, fy fan vad töntigt!

Vem fan vill läsa om vad hon gör eller?"

Erik:"Öhm, säger hon som bloggar?"


Det är INTE samma sak. Eller? Oooops?


 

Den ska heta Kom ihåg mig och handla om hennes kamp att bli accepterad som annorlunda av samhället. Det måste väl räknas som ur ett samhällsperspektiv?

Om henne eller dig?

Vem är du egentligen?

Vem skriver du till?


I go wherever you will go.

Som om det räknas längre.

Käft.

Av Ordbruden - 13 januari 2011 20:11

"våra tungor gick som hjulen i ett drev"




ah! brilliant!

Lars Winnerbäck – Du får mig

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards