Ordbruden

Alla inlägg under januari 2011

Av Ordbruden - 10 januari 2011 11:53

Ingen glittrar som dig Stockholm, ingen har lockat mig som du

Du var sval när jag kom hit och du är svalare nu

Det är kyligt här inatt, när Stockholm kysser mig på kinden.


    Klockan 04.00 började äventyret. Natten innan, eller ska man säga morgonen, gick jag och la mig 06.00 Så, kroppen var liiiiiiiiite ur balans :) MEN! Man lever bara en gång :D Väl framme i ÄLSKADE STAD blev det frukost på favoritcafét ;)


 

Ohja! Klart som fan att det är mitt! :D


 

Shopping stod på schemat! Hittade så gaaaalet mycket najs! :D Fast jo, störst kärlek fick tröjan på bild. FRKN AWSM!


  Väl hemma på hotellet badade jag fötter, as you can seeeee! Tydligen samma hotel som idoldeltagarna bodde på. Jaja, är man känd så är man! ;)


  I äm rädy för thä mjusical!!! Ohja, vi älskar mkt seriösa spegelbilder!


 

FRKN AWSM!


  En gång kände jag doften av ett varmt och vackert hem

Jag har saknat det, föraktat det och saknat det igen

Den värme man ska slås av när man låser upp sin dörr

En vacker dag blir ingenting som förr.


 

Fröken Svår var mäkta nöjd över hela resan!


Jag har seglat med ett sjunkande skepp

Och tro mig, jag har velat stävja vinden

Det är kyligt här inatt, när Stockholm kysser mig på kinden.


Lars Winnerbäck – Stockholms kyss

Av Ordbruden - 9 januari 2011 12:39

 

Say no more.

Av Ordbruden - 5 januari 2011 23:00

Mmmm! Världens bästa!


Började kvällen med VÄNNER, hahahaha, classic serie det där ;) Och chokladmuffins. Sedan sjappade jag och fina Terese iväg till Victors place!

  Hårkliaren gjorde succé, as usual! ;)


 

"Jag är glad att det är du som står och gräver i mina byxor. Kan du gräva lite här uppe också?"


  Det bakades pizza, med och utan tomatsås^^,


  Vi åt världens ballaste chokladsås som stelnade på glassen?!?! :O Det blev choklad, på choklad, på choklad ;) Min kusin och annat folk kom dit, han kände igen mig när jag skrek "OSKAAAAAAAAAAAAAAAAAR". Sen bad han om chokladmuffins. Vi knöt ihop alla skosnören (hmm, bekant på något sätt) och hittade våra egna ute i snön senare samma natt. INTE KUL^^,


Victor var på väg ut i snön, men konstigt nog hamnade JAG underst, i snön. Det var snö i hela vardagsrummet. Me like! Sen gick vi ut och gick med den fuuuuuuula hunden.Helt plötsligt började jag tippa åt höger.

"NEJ NEJ NEJ NEJ"

och så en snödriva.

"Du bara försvann!"

Sen mulade sketongen mig 21745162§813780§ gånger. Ahum!


  Väl hemma runt 02.35 åt vi clementiner. YAY! Och pratade, massa, uppenbarligen.. Eftersom vi inte la oss förrän 05.50 ÄRRE LOV SÅ ÄRRE!



Men nu mina vänner är det jag som lägger mig. För imorgon 04.50 (lägg märke till att det är tidigare än jag gick och la mig i morse^^) är det jag som åker till vår kära hufvudstad för att kolla på MUUUUUMS ZEMELRÖF :D


FRKN AWSM!

Av Ordbruden - 5 januari 2011 01:00

Min kväll var frkn awsm!!


Fast om någon undrar vad vi gjorde kan jag inte svara på det, för jag minns inte.. JO! Vi såg på världens sämsta film om killar i tights^^, Leos bitch var med på filmen^^ Fast film är fruktansvärt osocialt så jag tror vi spelade JAOCHNEJUNO istället^^, HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!


Nej, ärligt talat vet jag inte vad jag ska skriva så att någon fattar vad det var som var kul... Been there, done that, typ ;)


Men nu ska jag sjappelisjappa iväg till skogen för att träffa, hör och häpna, TÉRRÉS :D :D Sen ska vi dra vidare till boysen i det gula pipparkakshuset ;) Eller typ^^


All makt åt Tengil, vår befriare! :D

Av Ordbruden - 4 januari 2011 16:04

Vid matbordet:


Amanda: "Om man inte vill att polisen ska veta vad man har för registreringsnummer så kan man ju köra med bagageluckan öppen!"

Bror:"Men, hallå! Dom tar ju inte kortet där bak!"

Amanda:"Nähä?"


Och med det blev jag dumförklarad.

Amen.

Av Ordbruden - 4 januari 2011 01:03

Apocalyptica – Nothing Else Matters - Instrumental Version


Förlåt men jag bara måste älska den. Såhär när mörkrets sista trummor dånar ut.


Om någon missat det så kan jag stolt tala om att jag samanfattat mitt år i tolv inlägg här nedan. Enjoy!

Tidigare månad - Senare månad

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards