Ordbruden

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Ordbruden - 12 februari 2011 17:38

Dag 5.

Mitt bara mitt i hela världen.


"Varför har du det så stökigt?"

"Det är inte stökigt, bara mycket"

I rymden finns inga känslor.


 

Jag har ett eget rum, en plats där jag och min personlighet får skina igenom som allra bäst.

  Mitt rum är en enda stor färgexplosion. Precis som jag.Ovanför prinsessängen hänger tre tavlor. En som Terese har gjort med bilder på mig och henne och med braattkommaihågtexter (:

Och en annan som jag själv gjort. Enkelt. En kanvasduk, målad svart med vit text tryckt på med färg. Vit färg. Just a reminder. Det är skillnad på att vara vid liv och att leva.

Och så en tredje, levande bild. Från i somras. Från en photoshoot i Danmark. Gah, just frkn awsm!

  Massa förvaring. Och en vertikal garderob. Min horisotella garderib (läs golv) syns också. Och så detaljer, massa detaljer :D

  Aw, hela familjen Bukowski. Och en prinsessklänning i ett fönster. Spexigt.

 

  Har ett skrivbord som sträcker sig från vägg till vägg. Massa plats för symaskin, sytillbehör, massa pyssel, dator och extremt massa skumma prylar.

  Än en gång, a reminder.

  Som man dessutom kan spexa med om man vill få Han hära på bra humör ;)

  Julklapp från fina, fina superhjälten.

  Och självklart massa, massa ljuslyktor som en gång användes för att lysa upp en kärlek jag en gång kände för en man med en rygg att förundras över.

Jag har inte tänt dem sen dess.


 



Av Ordbruden - 12 februari 2011 17:16

Fredagskvällen var vara väldigt awesome.

Jag mötte upp fina Lina som bjudit in mig till sitt slott.

Vi lärde oss att Sverige fick högertrafik tredje spetember 1967.

Och att ljusstryka möts i enheten candela.

Sen pratade vi också.

Om hur uppochner världen är.

Då människor man alltid trodde skulle finnas där.

Inte längre.

Gör det.

Och om andra livsomväldande saker.

Och det var bara väldigt fint.


  Jag såg du på stan igår

Du såg ledsnare ut än då

Jag skrattade mig till sömns

Vilken jävla lögn att det ska vara den lättaste tiden

Vem sa att det skulle vara lätt

Vakna för fan

Av Ordbruden - 12 februari 2011 17:08

I hennes små skor fick vi båda leva, min älskling och jag

Älskling jag lovar dig en vacker dag, en dag då allting blir bra

Du kan vara stor, jag rymmer dig 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards