Ordbruden

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Ordbruden - 2 mars 2011 18:46

Du säger väl till om jag skall gå

Du säger till

Eller följ mig till de gråa, höga husen

Bakom järnvägsspåren



Winnerbäcks låt gick runt i huvudet på morgonens fotolektion.

Väder - Ring - Puss - Kompis.


Och tja, låt oss bara säga att våra bilder var, tja FRKN AWSM!


 

 

Av Ordbruden - 2 mars 2011 17:30

Dag 11.

Firande bara för mig.


På min första födelsedag såg jag ut såhär:

  "Jädrar vad söt hon var den där Fröken", tänker ni nu.

"Jag ska mörda henne för den där bilden", tänker min kusin som syns till vänster om mig.


Min sämsta födelsedag såg ut såhär:

  Ni förstår säkert varför.


Såhär firades det någon vecka innan, vilket var FRKN AWSM:

  Allt om denna tillställning går att läsa om HÄR!


I år, för bara några dagar sedan, såg jag ut såhär på min födelsedag:

  "Hon ser ju ut som ett troll!" tänker ni nu.

"SJÄLVKLART", ropar jag och skäms varken för psykobilder eller spolade pappersskämt. HAHAHA!


Detta firades såhär:

  Som ni alla vet.

Men för er andra, går det att läsa om HÄR!


Jag fyller alltid år på sportlovet. Därför är det ingen som sjunger för mig i skolan och jag slipper ställa mig på katedern och M slipper därmed komma på någonting för att lura upp mig. Lucky her! Bara sådär en trettiofem andra som ska luras fram ;)

Min mamma tror ibland att jag fortfarande är fem år så jag brukar vakna låångt före någon kommer upp och sjunger. I år gick jag tillochmed och frågade ifall någon tänkte komma upp eller om jag kunde sparka igång dagen!^^,

När jag gick i mellanstadiet var jag vääldigt otroligt intresserad av Schlager, hahahahahah, och finalen i melodifestivalen brukade ofta samanfalla med mitt firande, vilket resulterade i en hög Schlagerpartyn. Jag vet att vi älskar det^^,


Senaste, temat var FUL och FJORTIS, för er som inte ser det. Fast, vi var nog mest fula^^, HAHA, jag kom precis på vad vi spelade in för film den kvällen. SHIT!^^, (lite internt)

  Som ni säkert förstår var det INTE igår direkt^^,

Och jag kommer förmodligen misshandlas efter det här, att jag visar dessa bilder, HAHA^^,


Födelsedagar firas även med kusiner. Gah, älskade kusiner. Detta brukar se ut såhär:

  Ehm, tja, hmm.

Vi har ganska seriösa släktkalas skulle man kunna säga.

NOOOOOOOOOOOOOT!


Födelsedagar är bra.

Men jag gillar jul mer.

När man får ge.

Nu verkar jag vara en mycket generös och givmild person.

Det är jag inte.


Sagt om Födelsedagar á la Amanda:

"Hon skulle regissera sin egen begravning."

Fatta om ni vill.




Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards