Ordbruden

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Ordbruden - 18 mars 2011 20:00

Dagens naturkunskap såg inte riktigt ut som alla andra...

Fredagen till ära valde vi att spexa till det lite...


 

Och helt plötsligt var det jag som stod framme vid tavlan och skrev om Vår sexuella historia.

(Lägg gärna märke till rebusen längst upp också. Hahahaha.)


  Och Lasse satt och antecknade.


Och hur kom detta sig?

Ansåg han att jag var mer utbildad i ämnet?

Att jag hade en spännande utlärningsmetod?

Ville han se om jag hade kunskap nog att ta över hans undervisning helt?

Eller var det bara så att han skrev som en jävla kratta och bad mig skriva för att själv kunna sitta och klaga på stilen?


Hmm.


BESTÄM SJÄLV! :D


Av Ordbruden - 18 mars 2011 19:06

Jag har insett att min senaste kyss… var i en röstatillvalet-kö.

Jag lyssnar på… Winnerbäcks kloka ord.

Jag mår bäst när jag… rockar röven av världen, helst på scen.

Stockholms bästa stadsdel är… Gamla stan, om det nu är en stadsdel.

Jag pratar… ständigt om ointressanta saker och hoppas att världen lyssnar.

Jag älskar/tycker om… poesi och hopsatta känslor på papper.

Min bästa vän är… guld värd. Och jäkligt snygg.

Min första riktiga kyss… var värdelös.

Jag avskyr när folk frågar… hur det är. Ingen orkar höra sanningen i alla fall.

Kärlek är… när magen känns som sodastreamad oboy.

Någonstans, tänker någon… på varför sjutton jag kallar mig Fröken Svår.

Jag kommer alltid att vara… udda, verklighetsbefriad och konstnärlig.

Jag är hemligt förälskad i… Bill Skarsgård.

Sist jag grät var… på en buss. Mycket pinsamt.

Min mobiltelefon är… inne på lagning. Lilla älsklingen!

När jag vaknar på morgonen… längtar jag tills jag kan gå och lägga mig igen.

Innan jag går och lägger mig… snoddar jag upp lockarna i en episkt ful position högt upp på huvudet så alla skall tro att jag har naturligt lockigt hårsvall.

Just nu tänker jag på… hur länge det är tillåtet att längta, hoppas, önska och sakna. Och på Bill Skarsgårds penis. Den förföljer mig. Detta bara för att jag pratar med Terese just nu.

Bebisar är… oskrivna blad.

Homosexuella är… värda beröm som står på sig och går emot samhällets sinnessjuka regler om vad som är ”normalt”.

Ikväll ska jag… äta godis och tvätta håret.
I morgon kommer jag… tillbringa med fina människor och ytazyblock. Tänk i rymden finns inga känslor.

Jag vill verkligen… bli allt jag drömmer om att bli. Musikalartist, Göteborgare, husägare, gift, mamma.


 

Och vi bara älskar min "vadfasenhänder" -drogade blick.

Från sommaren tjugohundranio.

Då knarkade jag en heeeel del.

Kärlek alltså.

Av Ordbruden - 18 mars 2011 18:21

DAGENS OUTFIT :D

  Tajtassjenas (ser ni, tajta jeans!!  :D :D): från Ginaaa.

Linne: från Gina, när de fortfarande gjorde boxarlinnen, SHAME!

Marinvitrandig topp: från H&M, som skriker vår och sommar lååång väg.

Strumpor med Kitty på^^,: från Lindex, tror jag bestämt... :O

Tvätten i bakgrunden får ni som en bonus, eftersom den är ett återkommande objekt i mina outfitpictures ;)

Av Ordbruden - 18 mars 2011 17:34

Igår fyllde mamma år.

Av oss fick hon ett cpfint halsband med hela familjens namn inprintat.

Mycket uppskattat!


Smycket kom ifrån juveliasmycken.se och nu får alla mina läsare 10% på hela sortimentet! Hur awesome?! :D

Ange bara kod JMCBX03 i kassan när ni handlar.

Erbjudandet gäller dock bara till söndag 20 mars.

Hurry boy, som Toto hade sagt^^,


   

Tjena vad profsigt det där kändes^^,

Av Ordbruden - 18 mars 2011 16:14

Vad nu rubriken har med det hela att göra...


Onsdag 2011-03-16


  På hjul.


  Vår.

Alternativt en bild till skolans reklamblad om en mysig skola med gräsmatta och oändliga pciknickmöjligheter...

Hmm.

Vi sitter på konstgräs.


  Stor och Liten.


 

Bara-för-att-objektivet-var-episkt-


och-att-jag-ville-stajla-med-min-


vighet.


Hmmm.


  Just like old times (:




Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards