Ordbruden

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Ordbruden - 18 april 2011 09:58

Får jag fråga har du gått vidare
eller står du kvar på
samma gamla perrong
och väntar på att tåget ska komma
och ta dig därifrån


De va länge sen nu
tiden har gått fort
året har sprungit sitt varv
runt våra liv igen nu


Och du minns lika väl som jag
att sommarn -09
faktiskt aldrig riktigt tog slut
Den lever kvar i våra hjärtan än


och bakom varje liten strimma sol
så döljer sig hela sommaren igen
Och när du tänker tillbaks på alla minnen vi har
kan det hända att det gör lite ont
Men jag lovar dig att smärtan snart är över
Och när du minns tillbaks på alla ord vi sa
kan det hända att tårarna kommer
Men jag lovar dig att smärtan snart är över


för vi stöter nog på varandra snart
den här stan är för liten för att undvika det


Det känns som en evighet sen
man såg dej komma och gå


alla minnen cirklar kring
våra galna idéer och upptåg
i en stad som vi vuxit ur
i alla fall du, jag behövde nog lite mera


Tid att fatta, tid att inse
att tåget faktiskt aldrig slutar att gå
härifrån


Oskar Gyllenhammar – Det var länge sen nu

Med viss textredigering by Fröken Falkman.

Av Ordbruden - 18 april 2011 09:53

Yeah! Påsklov.

Har skumt nog enorma minnen från just påsklov.

Hmm..


Men idag sjappar jag iväg till Götet för att mäta upp Superhjälte.

Vi skall äta lunch ;)

Sen skall jag försöka hitta till konserthuset och hämta ut Winnerbäckbiljetter. LEEEEOOOOO!!!! :D :D


Efter det tror jag att jag tar en träff med morfar innan jag skall på workshop inför musikuppträdandet imorgon!

WHOHO!


  Haha, jag ser lite trött ut ;)

Kan vara för att "förettårsedan" inläggen suger musten ur en?

Iallafall, jag är mer pepp än det ser ut ;)


DESSUTOM, såg att Oskar Gyllenhammar släppt sitt första album nu, ÄNTLIGEN!


Haha, har redan snappat upp texter från första låten^^,

Åh, kärlek på svensk musik.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards