Ordbruden

Alla inlägg under maj 2011

Av Ordbruden - 20 maj 2011 20:00

Trodde aldrig jag skulle behöva skriva det här.

Jag menar, han har funnits med som en klippa genom alla stunder.

Genom ångestnätter och lyckliga stunder.

Läger, myskvällar, ensamma kvällar.

En trygghet.

Han var med under min första stora kärlek och tog emot och skickade iväg fina meddelanden mellan mig och han.

Men nu.

Finns han inte mer...


  Mamma har pratat med snubbarna i Teliabutiken

och det fanns ingenting de kunde göra.

Reservdelar finns inte längre att beställa och de kommer inte

ens skicka hem min älskling för ett sista farväl.

Jag vet inte hur jag skall ta detta riktigt och sitter här med

brustet hjärta och tårar i ögonen.


  Tillsammans för snart ett år sedan.

Då helt ovetandes om att våra liv skulle dras isär...


Nu börjar jag mitt sorgearbete och inväntar Neo som kommer i augusti.

Av Ordbruden - 17 maj 2011 13:27

Lördag 2011.05.14


   

"Jag funderade på vad det var för snygging som stod och fotade."

"DET VAR JAG!"

"DET VAR DU!"

Av Ordbruden - 15 maj 2011 22:50

Söndag 2011.05.08


@ Leos place!

Vi cyklade efter en snabb koll i kylen, efter det att jag blivit erbjuden att flytta in, till mataffären, handlade tacos, hjälpte en gammal tant som Leo ville ta med hem och förökade oss (:


  Tacos lagades, Oscar kom med sakerna vi hade glömt köpa till tacosen, Leo mobbades för uppläggningen av maten, vi hittade en ful rosa grej och vi gjorde MINEN i spegeln (:


  Efter det åkte vi och badade!

Och gissa vem som kom i först då?!?!?

Jo, JAG!

Första dopper för i år, FRKN AWSM!


    Chill på stranden tillsammans med Veronica Maggio.


  Alla dras vi till vår Chokladtomte.

Han smälter gött i solen.

Wierd bild, förövrigt.


  Sedan blev det flera classy vattenkrig! :D

Och som alla ser så hade jag läget heeeeeeelt under kontroll.. (a)


Sjukt internt:

Leo sätter sig upp innan iv skall hem och utbrister:

"MEN, VART ÄR KARL?!?!?!?!"


Térrés åkte med hem, vi såg på svensk film och åt mat.

Åh, kärlek på svensk film!


End of a fanfuckingtastic day!

Av Ordbruden - 15 maj 2011 22:14

Lördag 2011.05.07


  Runt tvåtiden kom snyggingen herself och hämtade mig.

En bit längre bort blev vi uppraggade av några andra snyggingar i blå bil.

Och iväg bar det mot den stora staden Göteborg.... :D


 

Anledningen till detta var ju självklart proffffsig dansuppvisning! :D

Egen loge och danssal hade vi till och med!

Vi inveg den med några snygga poooooser ;)


  SnyggisMathilda


  Och tänk vad omtänksamma de hade vart och skrivit mitt namn på en lapp och satt upp, man blir ju rörd!^^,


Jo, ni som känner Fröken Svår att hon blir en eldsprutande drake/irriterad klimakteriekärring/pmskossa/aggggresssiv tiger/förbannad/mycket elak/välj själv när hon inte får i sig mat på rätt klockslag (som Skalman, jag vet). Vilket hände då logen helt plötsligt blev upptagen där maten stod.


Jag ber härmed om ursäkt för allt elak jag sa under den timmen.


Och som straff så lyckades jag trilla ur en soffa när jag gjorde någon spexig manöver.


Tja, somliga straffas med en gång...


  Men dansen gick bra, vilket var viktigast.

Se våra HAPPYFACE efter vårt framträdande ;)


  Och jag hade förmånen att få se och fota Mathildas och Idas hemmasnickrade dans och highfive.

Jo men vesst, vissa är lyckligt lottade, ja...


Dagen var FRKN AWSM tillsammans med snygga brudar.

Men tjena vad gött de var å komma hem sen och ääääntligen få sova.


Av Ordbruden - 12 maj 2011 21:55

...nått mer än det jag redan sagt


Det som håller mig flytande är

att ständigt förtränga och ignorera.

Fara med osanning om så behövs.

För när det kommer nära, intill,

blir relevant och kastar det förflutna.

Sjunker jag.


 

Av Ordbruden - 11 maj 2011 23:00

Som sagt, jag älskar när det regnar.

Såhär tillbringade jag dagens regnväder:

 

"Jag satt ute och skrev när det åskade."

"Meh, det är ju så du brukar göra!"

Puss

Av Ordbruden - 11 maj 2011 21:09

Mycket har hänt sedan sist.

Jag har suttit ute i regnet och fascinerats över åska och blixtrar.

Dessutom har jag ävningskört, tränat skiten ur mig, masserats i massagesängen, lagat kvällsmat till min fina familj och slagit mig ner i sängen för att snabbisblogga, plugga historia samtidigt som jag tittar på bästaste Greys.


  Förut, ute i mysigaste Ziperall.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards