Ordbruden

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Ordbruden - 12 augusti 2011 17:34

Slog det dig att vi kommer baka samma kärleksförklaring på allahjärtansdag?

Det slog mig.


Jag bakar till min kära broders konfirmationsfest..

Konstigt egentligen, hur allt går så jädra perfekt när Leila bakar och ingen som skriker "JÄVLAR!!!!" när muffinsformarna trillar ihop för att smeten är för lös eller för hård och det är ingen panik när chokladen inte är krossad och en plåt behövs tas ur ugnen.

Det blir heller inte disk i hela diskhon och hon tappar då fan aldrig hela plåten med muffins när de skall fotas.


Well.


  Allt går inte alltid som planerat.

Hah.

Det där vet ju jag allt om!

Det kan bara bli värre när man tror att det är omöjligt.

Hah.


Åh, nu saknar jag Erik.

Han är den enda som tycker om min sarkastiska bitterhet med ett uns av humor.


Inte jag direkt, no, no. 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards