Ordbruden

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ordbruden - 28 augusti 2011 19:29

 




















Maxiklänning

Kort jacka alt. Sjal

Armband, pearls for girls

Av Ordbruden - 26 augusti 2011 22:58

Say no more.

Over and out.

Av Ordbruden - 25 augusti 2011 17:09

Hemma, fortfarande.

Börjar bli långtråkigt.

Blev en läkarutredning idag i alla fall.

De tappade mig på minst hundra liter blod, för att komma på vad det är för fel på mig.

Tja, förutom det uppenbara, som min mamma påpekade.


EKG:n lämnade sugmärken, skall förklara detta för Maja imorgon.

Om jag tar mig upp ur sängen levande ;)


  Saknaden är ömsesidig, bara så du vet, skitunge.

Av Ordbruden - 24 augusti 2011 11:03

Visst har årstiden så smått börjat leta sig in i landet.

Och jag älskar det!

Jag gillar regn och rusk och tända ljus, filtar, tjocka halsdukar och uggs.

Fullkomligt älskar det.


Någonting som slagit mig det senaste är att jag säger detsamma om varje årstid när den står för dörren.

Vilket är en ganska bra sak, kom jag också på.

Det betyder ju att jag kan uppskatta dem alla efter deras fördelar.

Att leva dem fullt ut istället för att ständigt längta.


 

Nu skall jag nog börja sticka en halsduk.

Kanske skriva lite mer på min bok.

Höstkänslan fungerar väldigt bra som inspiration.

Skall dock få med i ekvationen att jag just nu har feber och egentligen inte orkar göra någonting..

Men kära vänner, jag löser nog det också.

Av Ordbruden - 24 augusti 2011 10:52

But also the stones and the storms that taught me to fly.


En av de finaste låtar jag någonsin hört är Cannonball av Damien Rice.

Melodin letar sig in på platser i själen jag inte visste kunde uppskatta musik och lägger sig som ett behgligt brus över alla mina sinnen.

Texten är så fruktansvärt tänkvärd.


"Stones taught me to fly
Love, it taught me to lie
Life, it taught me to die"


Jag tror låten handlar om att man aldrig kan förutse vad man skall lära sig av vad.

Inte trodde jag att det var just alla motgångar och problem som skulle göra mig till den starka individ jag är idag.

I alla fall inte när jag var mitt ibland dem.


Så, förvänta dig det oförutsägbara.

Det är det enda vi kan göra i tider som dessa.


"Love, it taught me to cry
So come on courage, teach me to be shy"


  Jag gjorde min egen tolkning av texten och skrev den på armen.

En dag skall jag låta tatuera in det.

Like revenge.

Av Ordbruden - 23 augusti 2011 09:04

Ni kommer inte tro mig när jag säger att jag sov i leggins, OnePiece, täcke, Chili-filt, tre fleecefiltar och en värmd vetekudde men frös i alla fall.

Galet.

I morse var jag yr och uschig.

So, I took the day off.


  Nu skall jag dricka te och titta på Twilight.

Neeeeerd.


07.44

Hästens Riddare

"Seriöst, krya på dig, det är inte lika roligt här utan min bittersöta blondin som retar sig på mig stup i kvarten."


Åh, fint.

Av Ordbruden - 22 augusti 2011 20:07

  Varje träd har en rot
Varje hus en byggd grund
Det är bara min som ryckts bort från mig
Gud, när ska jag bli fridlyst
Slå upp i en bok
"Hon är en ovanlig art
Så förbjudet att såra
Sätt henne tillbaks där hon stod"

 

Funderar på att bli bra på att blogga igen.

Inte uppdatera oftare.

Utan skriva saker med tyngd.

Det är mycket jag vill skriva.

Som jag inte vågar.

Jag skall göra en lista på vad jag gjort i sommar och vad som hänt.

Delvis.

En dag då jag inte grinar av tanken.

A.





Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards