Ordbruden

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Ordbruden - 2 september 2011 17:18

På ett café, mysigt beläget i en lokal i ett av de stora, vita trähusen med stora fönster. Med en kaffemugg mellan händerna och framför står duktiga E med gitarr och spelar låtar som får inspirationen att spira i kroppen.


I onsdags var jag och mamma på Farmor Klang och tittade när E spelade gitarr och sjöng, lika bra som sist.

Vi bara älskade hur kulturellt och inspirerande det var.

Blir med största säkerhet fler sådana kvällar.


Jag tror jag utser hösten till kulturhöst i detta nu. Skall sticka en halsduk, skriva min bok som Maja såå gärna vill läsa (puss på dig) och garanterat mycket fotografering.

Sedan får man inte glömma alla bra låtar som alltid trillar in i spellistorna lagom till de första gulnande löven.

Åh, som jag älskar det!


  Ed Sheeran – The A Team - Acoustic

En av låtarna han spelade, jag älskar den.

På det där sättet jag alltid gör över saker som känns så rätt helt plötsligt, utan större anledning.

Det bara känns.

Och jag bestämmer mig för att älska det.

Och så gör jag det.

Av Ordbruden - 2 september 2011 16:59

Hennes namn börjar på S men jag har kallat henne Galinda Jordgubbssnöre sedan Gran Canaria-resan vi gjorde tillsammans för tre år sedan!

Fina människa.


  Från den tiden då vi alltid var som vi var

Alla dagar i veckan

Underbart


Jag drar då till Sofia ikväll för en spexig fredagskväll med dålig humor, tacos, mys och garanterat massa skratt.

Jag bara älskart!


Dagen har vart så galet oseriös och flummig idag.

Idrottslektionen och Emils taktiksnack toppade och resten av lektionerna befinner sig endast i ett skrattigt, dimmigt moln i mitt huvud just nu.

Well, det är så vi samhällare fungerar...

Hmmm..


Jag älskar dessutom att det är höst nu.

På tisdag blir det färgning av håret samt garnshopping.

Sådant som hör hösten till helt enkelt ;)

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards