Ordbruden

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Ordbruden - 26 september 2011 16:21

Fredagen den sextonde september skrev jag ett sms där jag berättade att jag stod på en tågstation och väntade på ett tåg.

Tåget kom och tog mig in till bästa staden Göteborg där jag mötte upp en Superhjälte.

Mycket hände under tiden men ingenting spelar någon roll för det enda som spelade roll den kvällen...


  ...var älskade, älskade Winnerbäck.


Och jag kunde inte sitta still.

Drog i mina fingrar, fingrade på nyckelbenen, trummade på låren.

Gång på gång fick jag dra efter andan.

Så bra var det.

Ändå kan jag inte beskriva det.


Låtarna hade fått nya arrangemang, instrumenterna var utbytta och det nakna och intima och nära... var helt jävla fantastiskt.


Att beskriva en obeskrivlig känsla.


Jag gick emot en rad normer när jag efter konserten lämnade ett spontanskrivet brev till en vakt som lämnade det vidare till Lasses gitarrlämnare som förhoppningsvis skickar det vidare till legenden him self.


"Han känns som en sån som läser såna brev"

Jag hoppas du har rätt.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards