Ordbruden

Alla inlägg under september 2011

Av Ordbruden - 7 september 2011 19:26

Precis.

För exakt två år sedan hade vi denna typ av humor:


 

Kul att den inte förändrats.

Bara dragits till sin spets.

Så att säga.


Ikväll blir det bonde söker fru.

Haha! Maja!!

Tänkte precis på en kul grej, som på tv, fast på riktigt.

Så att säga ;)

Av Ordbruden - 7 september 2011 18:44

...men natten är ljus i ett land utan ljud.


Passande att Joakim Berg sjöng denna rad samtidigt som regnet öste ner.

Åh, vad jag älskar det!

Är du glad nu -  nu när det regnar?


Inte igår, nej.

Hösten 2009 tror jag bestämt, underbart. 

Men hey, livet är rätt underbart ändå.

Trots rinnande ögon och tät näsa.

Faktiskt...


Goo Goo Dolls – Iris

Underbara, älskade



Av Ordbruden - 6 september 2011 19:30

...och har haft den tillräckligt länge för att det skall räknas...


...på älskade, konstiga, skumma, bästaste, skönaste, verklighetsbefriade, underbara The Ark.

Självklart med Ola Salo i spetsen.

Finaste.

Han vill jag så gärna träffa.

Hans sommarprogram var det bästa och Lisa drog paraleller mellan mig och han, det var stort!

Hon kände tydligen honom.

Det vill jag också göra.


  Slutar när de är på topp.

Respekt!


 

Jag skall nog göra en lista på svenska kändisar

jag har en mer eller mindre crusch på.

Det känns tjejigt och bra.

Här har ni den första!


Ola Salo var med i tack fär musiken för två veckor sedan och fick frågan:

"Om du får välja en artist som skulle göra en cover på en av era låtar, vem skulle det vara då och vilken låt?"

Han svarade då ganska snabbt:

"Carola."

"Och vilken låt?", fortsatte frågan.

"Breaking up with God."

Klockrent. 


Av Ordbruden - 6 september 2011 12:11

 

And that's just how it is
And how it's always been
It's where my reason stops
And something else comes in

Calleth you - Cometh I

Av Ordbruden - 6 september 2011 11:54

Tiden går och jag sitter fortfarande hemma med rinnande ögon, tät och kliande näsa och hopplös trötthet.

Hittade precis ett nytt album med Miss Li som jag inte lyssnat igenom än.

Blir nog det jag sysslar med en stund framöver..

Vore fint å ha lite energi till å öva på lite miniprov, men gaah.


  Det är liksom jag och sen är det inte det.

Hur wierd?


Morgonen var skum.

Men nu har jag skrivit av mig i svarta böcker och fått ut ord på vita blad.

Det känns alltid lite bättre efterråt.


Och så vill jag dansa i en musikvideo till en KentLåt på en strand.

Kom jag på precis.

Det vore ju ballt.

Av Ordbruden - 6 september 2011 10:14

Av Ordbruden - 5 september 2011 11:25

Sommaren blev en turbulent tid där oförutsedda saker sparkades upp i ansiktet på mig.

Men jag kommer ändå minnas alla fina människor jag träffat och de stunder vi faktiskt hade tillsammans, även om det ibland inte känns på riktigt längre.


I sommar har jag:


- Jobbat på mitt första riktiga sommarjobb

- Känt en otrolig samhörighet med människor jag känner på avstånd, på ett läger där närvaron aldrig känts närmare

- Sett en tjej ligga och skratta och skrika oavbrutet på marken i minst tjugo minuter

- Blivit inbyggd i en ring av kottar

  Kottring.


- Brottats med någon som är dubbelt så stor som jag

- Solat med solariepluppar för ögonen och på det viset skrämt livet ur en hög

- Spelat såpabandy

- Ofrivilligt badat med kläderna på

- Tvättat leriga män med bara naglarna samt haft mitt finger i deras öron

- Pussat en tjej

-Ätit laktosfri glass som smakade mjöl


- Köpt massa kameraprylar

- Fotat sjuhejdlöst mycket

- Gungat på en enorm gunga

  Jättegunga.

- Sett en hel soluppgång

  Sunrise.

- Gjort köttbullemackor till en hel armé

- Myntat uttryck som "Bausch...", kommer inte ens ihåg vad det betydde..

- Pekat finger åt en fiskmås

- Fiskat krabbor

- Poserat mot en propeller

- Dansat poledance mitt i natten i en hamn

- Blivit förnedrad och sårad och förödmjukad på sett jag inte trodde var möjligt


- Flyttat hemifrån

-Spelat kubb

- Blivit asbra vän med Sara

- Ridit

- Spelat brännboll och kubb

- Tjänat pengar

- Strögat på smögenbryggan och köpt solglasögon och senilband

  Say no more.

- Åkt massa vattenscooter

  Förmodligen det roligaste jag vet.


- Vurpat med vattenscootern och hunnit tänka, "Nu dör jag"

- Simmat under vatten

  Bubbel.

- Solat galet mycket och badat, blivit brun

- Ätit onödigt mycket isglass

- Cyklat runt som en liten idiot

- Fått på så sätt grymma benmuskler

- Grillat på en brygga

  Med snyggingarna Sara, Karl & Gustav.

- Åkt vilse med båt mitt i natten

- Dansat vilt hela natten med härliga jobbarkompisar

- Delat säng

- Spelat piano i en kyrka


- Vart på Universeum

- Skrivit på min bok

- Gjort slut med vänner, blivit dumpad av vänner, fått nya vänner

- Fått insikt och uppgörelse

- Vart glad att jag vågar säga ifrån och stå för min åsikt

- Ridit islandhäst med några cowboys

- Fått kommentaren, "Jag vågade inte säga vad som helst till dig, du verkar sådär aggressiv"

- Längtat och saknat


Ett är då säkert, det är en sommar jag föralltid kommer minnas!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards