Ordbruden

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ordbruden - 15 oktober 2011 18:05

I morse tog jag bussen från majsfälten och strögade runt med mitt brighthead till vän, Maja (:

Vi lånade en rullstol, arrangerade bowlingklot och köpte te.

Mycket lyckat.

Självklart fikade vi med julmust, yoghurt och pepparkakor, efter, HEJ JUL?!?!?!?!


Nu skall dra på mig helmundering och cykla till Galinda Jordgubssnöre där kvällen kommer tillbringas.

Sara joinar oss, gotta löw it.


Och kvällen igår, tja, vad ska man säga....

Fan-fucking-tastic.

Av Ordbruden - 13 oktober 2011 17:24

Imorgon drar dessa underbara små halvgalna själar:

 

...till en finfin stad för att kolla in denna skönsjungande snubbe:

    


f

r

k

n


a

w

s

m



Av Ordbruden - 12 oktober 2011 22:25

Coming out of my cage
And I've been doin' just fine
Gotta be down
Because I want it all


 

Jag vet att jag har trasiga ben.

Det tycker jag är fint.

Boyce Avenue – Mr. Brightside

Av Ordbruden - 12 oktober 2011 22:14

En förhandsvisning på tidernas bästa dansuppvärmning för de små barnen, ger jag nu er.

Ha då i åtanke att jag dessutom fick med det på bild!

Det kallar jag multi-task, det!


  Du är bäst nu men du var bättre förr
Våra brister gör oss till människor

Daniel Adams-Ray – Lilla lady


Yeap, that's the song!

Av Ordbruden - 12 oktober 2011 16:18

Jag fullkomligt älskar covers.

Japp, det är min last.

Bland många andra.


Hittade precis Boyce Avenue - ge mig.

Han och Tyler Ward gör tillochmed några låtar ihop.

Ge mig.

I'm a Superman

My favorites!

Listan döpte jag dock själv, för en sådan är jag.



Where did I go wrong, I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life


Utslagen - är jag.

Väntar - gör jag.

Längtar - efter.

Saknar - inget.


Och den Wierda men ack så Underbara,

tack för att du är äkta -

bland världens alla lögner.

-

Av Ordbruden - 12 oktober 2011 13:44

"Jag ser mig i spegeln, det är en dålig dag.

Men ingen ska se mig gå ner mig, jag kommer tillbaka."

L.W

Av Ordbruden - 10 oktober 2011 17:46

  Jag har en crusch på sådana. Nyckelben alltså. På mitt vänstra har jag ett födelsemärke.

Jag gillar födelsemärken också.


Idag har jag bara vart allmänt helt jävla cplycklig.

Kanske inte allmänt.

Kanske på mitt eget sätt.

Varken Erik eller Maja emot.


Åh vad jag tycker om.


Har jag sagt att vi skall bli profs, Maja och jag.

Spelar roll, det ska vi.

Nu ska jag dra av mig min One Piece och hoppa i en tvådelad dansoutfit av något slag.

Oklart vilken än.


Jag hoppas det känns, bara så du vet.











Kent – 747

"Du är värd att dö för".


Åh, hur fint.

Av Ordbruden - 10 oktober 2011 16:03

Kan inte påstå att jag hade en speciellt dålig dag,

men det här gjorde den i alla fall inte sämre:

 

Nu skall jag plocka fram lite musik och sätta lite koreografi till den.

Har ett vikariat på två veckor på dansskolan, så kul!


Först skall jag nog läsa den här artikeln:

Från trubadur till hyllad rockstjärna

Den har några år på nacken men, vadfaen.


Ordet i rubriken är Saras.

Inte engelska, skall utläsas på gammal hederlig svenska.

Tycker det passade bra.


Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards