Ordbruden

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ordbruden - 4 oktober 2011 14:09

...är att jag fullkomligt ÄLSKAR citroner.

Yapp.

Äter dem gärna i klyftor och gör inte miner, det är för töntar.

Röda vinbär däremot, det är surt.


Men inte citron inte.


Äter i detta nu kycklinggryta med smak av, just det, citron :)

HeppHepp


  När bilder inte blir som jag tänkt, förstör jag dem med massa skumma effekter.

Där hade vi ännu en grej.

Snart får det säkert en egen kategori.

Av Ordbruden - 4 oktober 2011 13:28


Lyssnar på Stort liv - Winnerbäck + Hovet.

Klicka på bilden för att komma till skivan.

Den är något utöver det vanliga.

Eller så är det bara så att jag gillar allt som inte ännu är sönderspelat.


Bästa låten fick även pryda min rubrik.


-.Vem som helst kan avge tomma löften,
och göra hål där de lovar och svär
Det är lätt att hålla käften, och svårare att säga som det är.-

Så Sant.

Av Ordbruden - 4 oktober 2011 13:20

Teater i skolan -

De - spelade Winnerbäck

Jag - dog lite


Om några timmar skall jag ta bussen in till stan

(Winnerbäcktext, fyndigt)

Och möta upp Maja

Vi skall dansa

Igen

Vi dansar typ jämt nu för tiden

Gotta löw it


  Det är höst.


Sedan frågade de om jag hade någon hjälte

Jag svarade - min morbror

Nu är jag hans.

Av Ordbruden - 3 oktober 2011 17:29

Sällan har mina ögon glittrat

Sällan har mina armar knottrats

Sällan har min själ vrålat JAG VILL

Så som den där torsdagen i april då jag äntligen såg det som jag hade väntat på

Sedan hösten 2006.


Och nej, ni förstår med största sannolikhet inte.

Men det begär jag inte heller.

Fast jag postar ett klipp ändå.

Även om det inte gör upplevelsen rättvis.

Ändå.


Ingenting kommer någonsin kännas förrän det är jag.

Och allt annat bleknar.


  You'll never know.


Av Ordbruden - 3 oktober 2011 14:22

Ledig från skolan idag.

Awesome.

Har snart städat färdigt mitt rum, grundligt.

Awesome.

Har dock matte och spanska tills imorgon.

Inte så awesome.


Kanske bloggar ikapp om allt som hänt sedan i fredags.

Galet vad vi skrattade.


Mest troligt inte.

Men man vet ju aldrig.


Sjukt meningslöst inlägg förövrigt.

Jag var författare hela natten.

Snart så.

Av Ordbruden - 2 oktober 2011 18:41

Jag älskar cellon och pianoarrangermanget.

Utöver det där uppenbara.

Som att texten är sådär krispigt ärligt och genial.


Jag äter godis och läser igenom rapporten som skall in imorgon bitti.

Winnerbäck spelar för mig, tack för det!

Hade en awesome söndagsdejt med Josefin.

Åh, vad jag saknat.

Tack för det!


Imorgon skall jag höststäda.

Jag älskar att börja om.

Tjing.

Av Ordbruden - 2 oktober 2011 13:00

  Pinsamt att jag bara visar outfits när jag har Weekdayjeansen på mig..

JAG HAR ANDRA JEANS!!

Och använder dem också, haha!


Lite rockigt idag.

Grå kängor tror jag att jag slänger på mig också.

Sedan sjappar jag iväg på söndagsdejt, åh vad jag längtat!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards