Ordbruden

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ordbruden - 2 oktober 2011 11:48

Söndagsdejt.

 

Av Ordbruden - 1 oktober 2011 14:18

Åt frukost halv ett, mmm, jag älskar sådana här dagar.

Tanken var att storstäda men det lutar åt att vi tar en spontanresa till GeKås - Ullared.

Gotta löw it!


Min lördagsdejt blev sjuk :/

Men förhoppningsvis blir hon bättre till imorgon, volleyboll it is then!


  Var söt bara.

Det underlättar!

Av Ordbruden - 1 oktober 2011 00:41

...kantstötta, sårade, dumpade, ledsna, frustrerade, bortkomna, rädda, trasiga, skakiga, skärrade, ömtåliga, sextonåriga jag!


Jag önskar verkligen att jag hade kunnat vara där för dig för ett år sedan.

Du anar inte hur oerhört tacksam jag är över att du, mot alla odds, reste dig och sprang ikapp dig själv och ditt liv men framför allt alla de som faktiskt tyckte om dig, för den du var.

Trots att din konstnärlighet och djupa själ ansågs fel i andras ögon.

Hade du inte gjort det, så hade inte jag stått där jag står idag.

Så tack, sextonåriga jag, tack.


Det gör ont, jag vet. Så förbannat in i helvetes jävla, fucking ont.

Nej, det går inte att beskriva.

Inte ens "som att köra in en locktång i magen och vrida om" förklarar det rättvist.

Rättvist var det inte och blev inte sen och är det inte heller nu.


Men jag ångrar inte dina beslut en sekund.

Jag är stolt över att du stod på dig, det banade grund så att jag idag kan stå fast vid mina åsikter och inte rätta in mig i ledet och acceptera, bara för att någon påstod att det var det jag skulle göra.

Nej, för vi är bättre än vi vet, mycket större än vi vet.

Här skall ingen tvivla på sin duglighet!


Tack, sextonåriga jag, tack.

Tack för att du orkade, tack för att du vågade, tack för det du blev.

Tack för mig.


  Tack.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards