Ordbruden

Alla inlägg under november 2011

Av Ordbruden - 15 november 2011 17:11

I år skall julen jävlar-i-mig komma tidigt!

Jao, jag är förälskad i denna stämning, denna tid, denna längtan.

Och öhm, ja, det tänker jag fortsätta med.


På lördag börjar vi, Soijfa & Sara kommer hit för pepparkaksbak och jag har köpt första julklappen.

Hehe, MAJA!^^,

Samt scrapbookingpapper med julmotiv, jorå, snart blirr pyssel!


I skrivandets stund lyssnar jag på stämningsfull musik.

Mest Kent, lite Jöback och så. Hehe, det är jul det!


 

Min jul de senaste två åren.

Tänk så saker förändras.

Bengt&Ulrik synes på bilden högst upp i mitten - jag skojar inte när jag säger att jag har en guldfisk som heter Bengt!

Tillsammans med tjejen på bild längst ner i vänstra hörnet, vi delar vårdnanden.

Som jag förövrig försöker få kontakt med - hennes mobil skickar inte sms -.-


Jag tänkte skriva någonting fint och stämningsfullt - men skrev bara det här.

Well  done.

Av Ordbruden - 13 november 2011 19:03

       


I'm superman.

Av Ordbruden - 12 november 2011 22:30

 


Intressant val av dag.


"Jag tror inte på slumpen. Det måste hänga ihop".


Klart som fan det hänger ihop.

Av Ordbruden - 9 november 2011 21:04


Vi spelar en låt som heter 'hjärter dams sista sång'.

Lars Winnerbäck skrev den om sin första kärlek, tio år senare.

Och tja, det är väl så lång tid det tar att komma över - om man nu någonsin gör det.


Av Ordbruden - 9 november 2011 20:49

har haft två av de bästa av dagar tillsammans med massa sköna lirare, massa skämt, massa massa musik, massa kramar, massa najs!

åh, älskar sådant!


 

Och jag älskar vår skumma humor.

Eller vad man nu skall kalla den...

jappjapp, min fina fotograf kan spela gitarr och sjunga - också!



           

Så att säga...


kan inte direkt förklara.

bara säga att jag älskar det estetiska, att man bara sjunger något för att man kommer på det och kan göra det tillsammans.

jag briljerade med mina ehm, gitarrkunskaper, och spelade Idas sommarvisa (tacka vet jag treackordslåtar) när vi låg i en hög och halvsov.

skämt åsido.


för jo, det är extremt uttömmande att sjunga någonting så naket och avslöjande och ärligt.

men fasen vad nöjd jag är!

Av Ordbruden - 7 november 2011 22:19

högt i ett träd

i Kalifornien

där satt en liten näktergal

och sjöng faderalalej


tänk va.

Till alla A&O-barn

ingen direkt förklaring.

men lite.

Av Ordbruden - 6 november 2011 22:04

nu är det nära...

IIIIIIH!

vi skriver vidare, Winnerbäck och jag.

over and out

Av Ordbruden - 6 november 2011 11:33

 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards