Ordbruden

Alla inlägg under december 2011

Av Ordbruden - 10 december 2011 17:48

 


what am I gonna do

Av Ordbruden - 10 december 2011 17:37

 


And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Av Ordbruden - 10 december 2011 16:41

Jag minns förra året när vi skulle koka knäck.

Och kola och ischoklad och rischoklad och allt annat pyssel vi gjorde.

Jag minns att vi ville göra sådana där fina knäckstrutar, typ sådana:


 

<<Bildkälla>>


Så vi rullade och klistrade och tejpade en miljard små strutar av klippt bakplåtspapper.

Kreativa var vi och satte strutarna i, ja, just det, ljusstakar!

Inovativ - wasn't it?


Jag vette fasen om vi någonsin fick ut knäcken ur strutarna men ändå - jag hade kul i alla fall.

Det hade jag nästan jämt.


 

Så att säga!

Av Ordbruden - 10 december 2011 16:37

 


Bild från mina tidiga år.

Superhjälten och jag på bild.

Antar att han försöker lära mig flyga?

Oavsett - vi bara måste älska't!!

Av Ordbruden - 9 december 2011 17:57

det blev en snabbvisit hos de döda.

för pappa kom hem med mitt finfina paket från cyberphoto.

BATTERIGREPP - HEJHEJ!!


 

Respekt!


Nu ser fina Canonkameran inte ut som alla andra fjortisars kamera som bara tar bilder på sig själva med fulblixt i en smutsig spegel.

Borde vara förbjudet - btw.


Fick dessutom hem stor canvasduk med en av mina bilder - awesome!

Blir finfin julklapp ;)


 

bilden gör inte bilden rättvis - som det gamla ordspråket lyder.

eller?


imorgon blir en bra dag.

pepparkaksbak med finaste farmor och sedan spex och mys med SofiaGalinda Jordgubssnöre.


och kvällen blir lugn, julmusik, god mat, julklappsinslagning och juletikettstillverkning.

säkert idol på det - har bara sett klipp hittills, lagom att komma in i finalen ;)

Av Ordbruden - 9 december 2011 16:46

äntligen fredag!

kunde inte komma mer lägligt...

är helt slut.


nä, orkar inte.


idag fick vi träffa Eriks girlfriend, oförskämt söt tjej det där.

och så var hon trevlig.

och tyckte det var kul när vi berättade sanningen - Erik brukar tydligen ge en förskönad version.

hehe.


idag skall jag göra massa mysgrejer hemma.

men åh, dirty dancing 2, på fyran.

perfekt.

perfekta kärlekshistorian - gillar tvåan bättre än ettan tillochmed.

och nu dansar dom i havet - mmmm.

"dance is about who you exactly wanna be in that moment".

word.


nu kryper jag upp i soffan och dör en stund.

bryt ihop och kom igen.


 

bryt ihop och kom igen.

fröken svår vill somna bort och ta sig loss.

bryt ihop och kom igen.

Av Ordbruden - 7 december 2011 17:04

Världens duktigaste - har Maja och jag vart precis.

Vi har nämligen spelat in ett helt radioprogram, lagt till musik och jinglar och grejer och ringsignaler och fan och hans moster!

Jag vet att ni är imponerade.


 

Lycka!


Kvar att göra:

- städa

- tvätta håret

- slå in julklappar

- plugga kultur&idéhistoria


Detta kommer jag göra:

- somna framför TVn


Vi måste älska min självdisciplin!

HeppHepp


Uh, lyssnade på denna precis:

Those Dancing Days – Hitten

NAJS!


Igår köpte jag julklappar - gotta löw it!

Tipsar fortfarande om detta: http://unicef.se/gavoshop

Blev lite högenergimjölk, vaccin och skolpaket igår.

Som sagt, det minsta vi kan göra!

Av Ordbruden - 7 december 2011 08:00

ibland gör det förbannat ont att läsa om vad jag gjorde för ett år sedan.

nämner ingenting mer om det.


men ibland blir jag så in i helvetes jävla stolt och lycklig över mig själv.

så värt:


 

(klicka på bilden för att läsa hela inlägget!)

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards