Ordbruden

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Ordbruden - 8 januari 2012 12:55

Maj bestod av massa dans, spexiga resor och vår, massa vår!


Låtar som påminner: Veronica Maggio – Jag kommer & Veronica Maggio – Satan i gatan


    

Valborg firades med kusin och annat löst folk.

En av dem skulle rida för första gången morgonen efter, har säkert lovat att inte visa bilder från det - synd.

"Asså, man kan inte få den att stå helt still eller?"

Maja och jag tittade när Gustav spelade fotboll.

Dessutom spelade vi själva fotboll och hade dansuppvisning, samma timmar - multitask!

Det åskade och jag satt ute och skrev bok. Perfekt.


 

Jag var djup och poetisk - hehe.

Spelade fotboll igen? Kul att jag fick med samma bild två gånger.

Hade dessutom dansuppvisning i Göteborg.

Fotade en hel del också - vilket ger resultat nästa månad.


 

Satt på stationen i Göteborg och hade frasen "men vi stöter nog på varandra snart, den här staden är för liten för att undvika det" i huvudet och kom på att jag inte stött ihop med honom sedan det tog slut. Såklart kommer han in på stationen minuten efter - läskigt.

Terese och jag fotades i studio - lämnade diverse nummer efter det. Spexigt.

Bilden längst till vänster beskriver hela mig, typ. Ganska galet.

Bilden till höger är en av de bästa hittills.

Lugg<3


 

Årets största event inträffade äntligen!

Enorm dansuppvisning, snyggare och lyckligare fanns inte!


 

Superklassen drog till Göteborg, kom för sent och fick ta en senare båt. Måste bara älska gubben i bakgrunden, vad fasen gör han där egentligen?!



/Bianca Lagerlöf

Maj 2011

Av Ordbruden - 8 januari 2012 12:39

April. Gjorde min hittills bästa resa. Solade vid havet och tävlade i musik.


Låt som påminner: James Blunt – Carry You Home


 

Åkte alltså till London med Terese. Vi träffade världens sliskigaste servitör som hade bestämt sig för att gifta sig med någon av oss. Han ville åtminstone ha med oss ut och festa den kvällen. Han var på tills jag sa att Terese var min flickvän. Då slutade han. Men bjöd på god Ceasarsallad. Hehe.

Årets bästa bild tog jag. Ärligt talat, taxibilarna är awesome!

Fick efter fem års längtan äntligen se Wicked. Shit vad det drog i kroppen!


 

Yap.Vi tar henne på brösten. Stod folk och fotade som vi inte kände. Undra hur många fotoalbum vi sitter i egentligen...

Dessutom pekade vi finger mot väl valda personer, hehe.


 

I London fanns både vår och Solero Exotic. Vilket vi utnyttjade till fullo.


 

Vi solade halvnakna i Hyde Park. Hehe.


 

Åkte massa tunnelbana, köpte SuperhjälteConverse och åt jordgubbar till lunch. Mmmmm.


 

Väl hemma hörde jag Moa Lignell sjunga, innan hon blev känd - yap! Awesome var hon.

Firade Olivias vinst med Loka och gamla minnen - awesome det med.

Vi knackade på Kitty Jutbrings dörr utan att veta att hon var där. Vi blev änna lite ställda.

Blev med Ziperall och älskade varje stund.


 

Blev bjuden på grillkväll @Leos.

Tänker liksom inte ens försöka förklara...


/Bianca Lagerlöf

April 2011





Av Ordbruden - 8 januari 2012 12:30

Mars var en månad fylld med photosessions, poesi och massa friends!

Hjärtat brände och skar, Maja och jag vattenskadade ett vardagsrum.

Började prata med Gustav och Simon.

Folk förökade sig utav bara helvete.


Låtar som påminner: Lars Winnerbäck – Kom & Toto – Africa


Började fota ihop med Erik. Andra saker också, uppenbarligen. Hehe.

Gick på järnvägsspåret med Rebecca, endast för att få en grym bild - Sofia var sjukligt nervös.

Erik fotade mig massa. Jag gillade det.



 

Jag frossade i Winnerbäckskivor till min samling och läste igenom gamla sms som sved likt tredje gradens brännskador på insidan.

Sedan skrev jag ner dem och gjorde en bok om hjärtesorg.


 

Jag fotade SofiaGalinda i skogen.

Fick mitt första betalda fotojobb, en klädkollektion, Maja som modell.

Maja och jag flyttade nästan in i dansskolan och hängde massa med Erik i skolan.

Blev dessutom överrösta med kondomer på diverse tillställningar.


 

Som sagt, photosessions med skumma barn, fika på konstgräs.

En kväll visade jag mina grymma muskler, dansade loss och Oscar gjorde en stearingubbe på min arm.

O, "Shit, vad len hud du har!"

A, "Är det bra?"

O, "Det är skööönt!".

Ett stolpskott trampade igenom isen samma kväll, LEO! Dessutom sov ett lypsyl i min säng, hehe.


 

Det kom en kväll då jag bjöd hem fem stycken härliga själar. Slutade med att det satt femton stycken i soffan och sjöng singstar för sina liv.

Hehe - gotta löw it!

Vi plågade Gustav/Bengt med Yatzyfrågor, var allmänt höga på livet, svarade i Simons telefon och skrek STOPP!, när han skulle svänga.


 

Bodde ihop med Terese, var ute och red på finafina och började ha identitet kring halsen.



/Bianca Lagerlöf

Mars 2011

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards