Ordbruden

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Ordbruden - 13 januari 2012 20:36

December var månaden med MYS inprintat rätt över. Årets andra höjdpunkt, julkonserten kom äntligen, min klass visade sin nördiga sida allt kändes bara allmänt himla bra!


Låt som påminer: Oasis – Wonderwall


Började julmånaden med pepparkaksbak med finaste farmor, julkort, jul på Liseberg och snöänglar i snön med Maja!



   

Fortsatte den med knäckkok tillsammans med SofiaGalinda. Det gick la sådär... Tänk er Rudolf i Sunes jul, hans hysteri när han tappar kokande knäck på golvet i köket. Inte riktigt kanske, men sista bilden ser änna lite ut så...

Knäcken blev inte bra men trevligt hade vi! :D


Spelade innebandy och volleyboll med Superklassen på lussecupen. Vi var utklädda till nördar - tycker änna vi lyckades ganska bra...


   

Julkonserten kom äntligen, som vi sett fram emot den hela året! Massa dans i tolv timmar, skitsnygga brudar, fix och nerver och ljus och musik och publik och.... saligt...

Julavsluning i skolan blev det också. Erik och jag fick den stora uppgiften att vara konfrencierer samt sjunga och spela Elegi med extremt musikaliskt folk - lägger upp inspelningen snart - hehe.


 

Erik blev offeciellt min söndagskompis och fasen vad jag gillart!

Ingen jävla mellanmjölkare.


 

Julen kom, äntligen.

Firades med kusiner åt höger och vänster, jag vet att dom gillar mig, även om bilderna är aningen missvisande. Nummer sju i alla fall, right?

Och så Winnerbäckbiljetter på det - HUR BRA?!


Seriöst, vi hade en fjäril inne! Han liksom kom på köpet. Självmordsbenägen sådan... Flög genom ljusen lite väl många gånger...


   

Min fina sjuåring till kusin (hon ser dessutom precis ut som jag gjorde när jag var liten) och jag red tillsammans en dag - apmysigt!


Yep - äckligt nöjd över bilden.

ERIK - KOLLA! 


  Firade det gott gammalt år tillsammans med brudarna i Göteborg. Shopping, spex, foton och gravidbilder blev det. Yep, väljer att inte förklara.

Blev smått påtvingad en rödvitprickig klänning - puss på er.


 

Nyår - liksom alla viktiga högtider - firade jag, tillsammans med ett tjugotal andra, hos min bästaste bästa kusin. Kunde inte ha blivit mycket bättre än det blev. Hihi.

Sedan får vi se vad som händer - väljer att hålla på den lite...




Året är slut.

Ett år med både bra och mindre bra stunder - som alltid.

Har kommit så otroligt långt med mig själv - kommit över honom.

Saker jag aldrig trodde skulle hända - hände.

Men jag har träffat så otroligt fina människor genom detta.

Tack alla ni.

Now, let's make 2012 even better.



/Bianca Lagerlöf

December 2012


Av Ordbruden - 13 januari 2012 18:55

November var återföreningarnas månad och än en gång - kulturmånad. Med konserter, musikinspelning, födelsedagsfirande, fotosession och dansuppvisning.


Låtar som påminner: Emil Elton – Jag är en vampyr & Melissa Horn – Mardrömmar



 

Jag hade höstlov och började hänga med Josefin. Åt tacos, precis som förr, lyssnade på julmustik, drack julmust och spexade framför kameran.

Lärde en hög med folk en asigt bra lek, den gjorde succé!

Samma kväll skrev de även en låt om mig, jag var i alla fall med i den. Skohornens vagga, hette den om jag inte minns fel...


 

Åkte på tidernas bästa studenmässa med bästa vännerna. Vi drog ganska snart och hängde på stan i Göteborg istället - hehe.

Dagen efter åkte jag och Maja till samma stad för att möta upp Andreas - vi spelade in musik.


 

Gick långpromenad med Erik. var ledsen och frustrerad - han lyckades fånga det på bild. Bästa.

Sedan fångade han hopp och förtvivlan på samma bild - jag älskar taggtrådsbilden! Anders och jag ställde upp som handmodeller - helvete vad ont det gjorde.

Fotade frost.

OCH - var på Melissa Horn-konsert med min superhjälte. Pratade med världens tuffaste snubben på pendeln hem. Jag kände på hans hår, han virkade sina dreds själv och tyckte jag var vacker och gillade min utstrålning. Är nog det bästa samtalet den hösten! Han hade åkt från Skåne för att träffa en dejt - allt för kärleken. Shit vad han imponerade mig!


 

Bakade pepparkakor med Sara och SofiaGalinda. Innovativa gubbar blev det. Köp aldrig pepparkaksdeg från City Gross - USCH!^^,

Men trevligt varre!


 

Erik och jag spelade Hjärter dams sista sång, på en talangjakt

- finaste jag någonsin gjort.

Dansade dessutom på en gala och firade Leos födelsedag. Badade tunna, skrattade hysteriskt och sjöng tills jag tappade rösten. Bästa på länge!


Och så lät det!



/Bianca Lagerlöf

November 2011


Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards