Ordbruden

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Ordbruden - 29 januari 2012 20:28

 

Saknar.

Tänker förstora upp bilderna och rama in dem, kanske tapetsera ett helt rum med dem.

Så himla bra.

Typ som vi.

Av Ordbruden - 29 januari 2012 19:52

Min bror och jag smäller ballonger  över värmeljus och steker pannkakor.

Ibland gillar jag honom VÄLDIGT mycket.

På återseende.

Av Ordbruden - 29 januari 2012 18:31

 


Först - Grattispåartonårsdagenkort till Lovisa.

Sen - Inbjudningskort till min egen artonårsdag.

Skulle kunna lägga en mindre förmögenhet på scrapbooking-papper. Lovisas kort var ihopplock av papper jag köpte hösten tvåtusennio och inbjudningskorten kommer från Maja-design. Älskar dem! Sockerkaka av rosor, how cute?!

Av Ordbruden - 29 januari 2012 18:21

Förra helgen bakade vi som sagt utav bara helvete.

Uppskattades gjorde det igår.

"Vänta, är det inte ni som gör sådär jättegoda muffins?"

Vad svarar man på sånt?


 


Kolapskakor (kompromiss), chokladmuffins och sockerkaka.

Blir inte mycket bättre än så.

.

Av Ordbruden - 29 januari 2012 18:05

Framöver hittar ni mig i soffan, med bok och glass plus chokladkladdmuffins från igår. En helt okej skolgrej.

Förövrigt är det okej med inlämningar i ämnen jag förstår mig på, såsom religion, svenska och engelska. Värre är det i internationell ekonomi, samhäll, samhäll, samhäll och samhäll (jaa, vi har dödligt många inlämningar i samhäll till och från), ämnen som får mig att vilja be Maja eller Erik att döda mig för en liten stund.

Njae, kanske inte riktigt.


Finns ju så många andra fina saker att leva för.

Som artonårskalas och fina killar, tillexempel...


Jag gillar osminkade ögon också. De säger så mycket mer.


 

Och trasiga saker som går att laga.

Som grå favoritkängor och galgar.

Och sånt.


Och hur fasen ska jag överleva veckan, without?

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards