Ordbruden

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Ordbruden - 24 februari 2012 20:59

Ställde in alla kvällens planer efter matmässan. Har inte sovit ikapp efter förra helgen... Så ikväll blirre mys hemma, jihoo! KLIMAX! Med görmassa mat, finfint fika, jordgubbar och bubblig dricka. Gotta löw it!


 

Mina inköp från mässan. Muffinsformar, med lock. Superpraktiskt!

Blåbär och jordgubbar, åhåja!

Av Ordbruden - 24 februari 2012 20:22

Näe, har ingen passion för mat, inte för fem öre. Men mina fina gillar jag att hänga med. Därför.


Mötte som sagt Superhjältemorbror efter konstutställningen. Vi åkte buss och gick runt i Göteborg. Nere i hamnen. Det var lite awesome trots att vi gick så fel...

Sedan båt till Hisingen och så matmässa! Tradition?


 


Och så gick det till när Fröken Svår drack kaffe, frivilligt, för första gången... Fint varre!

Tycker om min mormor och morfar och morbror och morbrorstjej, så himla mycket.

Tja, nu vet ni det.


Mina inköp kommer snart! Tjoho!

Av Ordbruden - 24 februari 2012 20:11

Konstnärssjäl. Konstutställning.


Erik,"Vet du hur man vet att man är i en storstad?"

Mattias,"Näe?"

Erik,"Man blir både hungrig och tappar aptiten samtidigt."


Erik,"Vadå, gillar du det grå, vemodiga, röklukten och höghusen?"

Amanda,"Ja, i kombination är det nog det ultimata..."

Erik,"Är du Winnerbäcks okända dotter?"


Erik,"Tror att jag vill jobba som läkare i Afghanistan när jag blir stor, det hade passat mig. De får bara ta av sig kängorna två gånger om dagen och då får de bara ta av en sko i taget och det är när de byter strumpor."

Amanda,"Det tycker jag du skall göra... Om du vill det. Men då måste du följa mina två tips: Gör ingen på smällen innan och låt ingen säga till dig att det inte går... Och så måste du ringa mig så fort du kommer hem!"


Vi hade ganska awesome promenad till konstmuseet. Och jo, han erkände att han visst tänker besöka denna stad när jag bor där. Av den anledningen.


 


Jag avvek tidigare för att möta upp Superhjälte. Åkte då hiss tillsammans med en väktare.

Väktare,"Du får åka med, jag bits bara på torsdagar."

Amanda,"Schysst, ni ser lite farliga ut nämligen."

Väktare,"Gör vi?"

Amanda,"Ja, eller, stereotypen väktare skall ju vara det..."

Väktare,"Aha, jag är ju ganska snäll egentligen..."


Hehe.

Av Ordbruden - 24 februari 2012 19:32

Oförskämt bra dag. Detta klädde mig. Höhö.

 

 

Av Ordbruden - 24 februari 2012 19:19

 

Nej kära vänner, jag har varken klippt mig, färgat håret eller dragit på mig synfel. Detta är alltså en bild från februari 2010, alltså jag, även om det känns overkligt, för två år sedan ganska skitexakt...

Unik. Ja, det ordet tänker jag ge mig. Gå emot jantelagen som Gustav sa till mig för ganska så exakt ett år sedan.

Tänk vad jag minns.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards