Ordbruden

Alla inlägg under februari 2012

Av Ordbruden - 24 februari 2012 19:19

 

Nej kära vänner, jag har varken klippt mig, färgat håret eller dragit på mig synfel. Detta är alltså en bild från februari 2010, alltså jag, även om det känns overkligt, för två år sedan ganska skitexakt...

Unik. Ja, det ordet tänker jag ge mig. Gå emot jantelagen som Gustav sa till mig för ganska så exakt ett år sedan.

Tänk vad jag minns.

Av Ordbruden - 23 februari 2012 09:12

 


Ja. Det är februari och vår så jag tänker inviga mina nya converse. Från Los Angeles, hur awesome?

Blir photosession med Erik idag, som de flesta andra torsdagar. Sedan häng med sistnämnada plus Maja, som snart kommer och hämtar upp mig, och Hanna. Lite teori tror jag nog. Inte långt kvar. Blir mer Håkan idag. Var så säker.

Av Ordbruden - 22 februari 2012 21:08

har snöat in mig på hellström just nu. fint.


 

älskar mitt rum. även om det är oförskämt stökigt. mamma frågade om jag inte skall flytta hemifrån snart. jovars. jag fixskriver min bok. fotouppgiften är klar. skall läsa igenom den. jao.

Av Ordbruden - 22 februari 2012 20:54

jag gillar suddiga bilder. som den längst till höger. vet inte varför - det bara är så. som att det antingen skall vara underexponerat eller överexponerat. inte för att det är finare så - mer en principsak. älskar.

 

detsamma tycker jag om dagens. med leggins. rödprickig lottapåbråkmakaregatanklänning med fickor och puffar. svart stickad tröja över. ny förövrigt. tack för den. tack för mig.


idag var bubblig. trots att det regnade på mig när jag gick från körskolan till stationen. för jag bokade halkan och körningen går bättre. dessutom hittade jag min sminkväska i skåpet och boken i datorväskan. engelskaläraren gillade min klänning och sa att hon skulle bli hedrad om hon fick läsa ett utdrag ur min bok. jag gillar det. sedan flippade jag rejält och kommer därför FÖRMODLIGEN läsa steg fem i spanska också. för att få åka till spanien. med erik och de andra. och för att jag kommer klara det. tjoho.

Av Ordbruden - 21 februari 2012 18:22

Dagen har varit just sådan, hoppfull. Först skola och spanska, prat om tatueringar och skor på killar tillsammans med Sandra, sedan tågresa där hoppfulla lyckan infann sig när solen sken in genom det sketna fönstret - mmmm. Vill gärna bli bra...

Väl inne i staden hann jag genomgå en ansiktsbehandling - så sjukt skönt och köpa lite fix innan jag mötte upp Erik på stationen. Gick runt och var lycklig, upptäckte att körskolan var stängd, mötte upp hans mamma och syster i mataffären för att sedan bege mig till gymmet. TJOHO. Insåg att jag hade glömt sportbh, tur att man inte har några bröst. Lite mycket information där kanske...


 

Härligt, värdelösa mobilbilder med känsla - check!


Nu är jag helvetiskt trött och har fyllt i matdagboken, tjoho. Älskar uttrycket. Detta var ett mycket töntigt inlägg men jag gillart. Därför tänker jag nu berätta att jag slänger mig i sängen och tittar ikapp mig på MAAASSSA serier de resterande timmarna av kvällen. Väl mött.


Säger som min käre vän Leo, det här blir en bra vår.

Av Ordbruden - 21 februari 2012 12:23

Solstrålar genom ett skitet fönster. Jag är pirrig - det är vår.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards