Ordbruden

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Ordbruden - 18 mars 2012 14:21

Hej Mamma!

Om du skulle bli jätteglad för att jag till exempel städade efter mig i köket idag, vilket är ett stoooort framsteg och du av denna anledning får lust att belöna mig stort...

så kan du få köpa dessa :*


 

Hehe, humor får man väl ha i alla fall? ;)

Eller så köper jag dem som studentskor, jaa! :D

Av Ordbruden - 18 mars 2012 13:37

Jag har insett att min senaste kyss… inträffade förra fredagen efter konstaterandet, "jag tror jag kysst fler tjejer än killar."

Jag lyssnar på… Svensk musik nästan jämt.

Jag mår bäst när jag… får vara stor och liten på samma gång. Och lite bubblig och får prata om det vackra i missären.

Stockholms bästa stadsdel är… Gamla stan, fortfarande.

Jag pratar… ofta i telefon med folk jag träffar minst fem dagar i veckan, som om man aldrig får nog.

Jag älskar/tycker om… när euforin sprudlar mellan mig och vacker.

Min bästa vän är… blond. Det är de alla fyra.

Min första riktiga kyss… var värdelös, fortfarande.

Jag avskyr när folk frågar… om saker de inte har med att göra.

Kärlek är… när man inser att man skulle kunna lägga ifrån sig allt egocentriskt och bo i en skokartong, bara man får vara med honom.

Någonstans, tänker någon… på vad som egentligen hände förra söndagen. SOFIA, haha!^^,

Jag kommer alltid att vara… lite för mycket. Och euforisk och deprimerad i ett virrvarr av någonting som i slutändan bara är jag.

Jag är hemligt förälskad i… Ola Salo.

Sist jag grät var… igår natt. Oh my god.

Min mobiltelefon är… välmående. Öhm.

När jag vaknar på morgonen… önskar jag att jag vore arbetslös eller mammaledig.

Innan jag går och lägger mig… skickar jag hejdlöst massa sms om jag inte pratat i telefon.

Just nu tänker jag på… om det över huvud taget är värt det.

Bebisar är… små? Höhö. Mina en dag.

Homosexuella är… värda beröm som står på sig och går emot samhällets sinnessjuka regler om vad som är ”normalt”.

Ikväll ska jag… tvätta håret och sova åt fel håll.
I morgon kommer jag… förmodligen vara liten och i behov av närhet. Jaop. Och gå till banken! Hänger där en del nu för tiden...

Jag vill verkligen… lägga allt egocentriskt åt sidan och bo med någon i en skokartong.


 

Av Ordbruden - 18 mars 2012 13:25

Igårkvällens status bestämde att söndagen skulle tillbringas under täcket, i sängen. Eftersom den första söndagsdejten ställde in och den andra bor för långt bort och allt kändes ovanligt hopplöst. Men så plingade en pingla till och söndagen är nu räddad. I alla fall efter klockan tre... Vilket är bra, eftersom jag ätit tårta till frukost (gissa om magen krampade efteråt!), lagt en ansiktsmask och fått instruktioner till danslektionerna jag ska hålla i imorgon. Awesome?

Typ som att livet aldrig låter en vara riktigt olycklig men heller aldrig riktigt lycklig. Träffar man någon ny försvinner någon annan. Hoppas det slutar en dag.


Tills klockan blir tre skall jag frossa i lyxig body lotion, plugga spanska, städa upp på mitt rum och göra någonting åt mitt hår... Höhö.

Och jag kan berätta att jag i veckan skall till Sahlgrenska och i helgen skall jag fota ett event. Veckan efter åker jag och alla andra finfina ungar till Stockholm. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.


 

Såhär såg gårkvällens dejt ut. Bland annat.

Han dricker chokladsås med kexsugrör, innovativt!

Dessutom spelade vi luffarschack med vindruvor på en rutig handduk. Likaså.

"Ahmen schysst att du blandar oliver och vindruvor då!"

Det gjorde jag inte.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards