Ordbruden

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Ordbruden - 30 mars 2012 22:30

Insåg en sak ikväll..

Min familj är inte riktigt frisk.


Stod på en stol i köket och frågade min mamma om hon kunde ta emot mig om jag hoppade.

Vi visste båda två att det inte hade slutat lyckligt..

Istället erbjöd sig min pappa att han kunde göra det.

Han som alltför ofta har ont i ryggen och jag börjar bli stor..

Men ey, jag gjorde det.

Stolen flög iväg och om det var särskilt vackert vet jag inte men ey, gubben tog emot mig!


Och kort därefter kom vi alla tre på det samtidigt - vi är fasen inte friska någon stans!

Men vi måste älska det.


 

Och helt plötsligt hittar man bilder av sin egen rumpa i kameran.

Huh?

Av Ordbruden - 30 mars 2012 22:20

Ey, vänner! Äntligen kallas min hårfärg någonting!

Sabina frågade om jag hade färgat, vilket jag inte har gjort på väldigt länge och därmed besitter en udda hårfärg-

Hon menade nämligen att min hårfärg kallas,


badaaaaaaaaaaam,


STRAWBERRY BLOND!


How cute?


 

Ja, tänk va!

Sicken jackpot!

Sedan kan ni ju ignorera resten, höhö.

Undra om man ångrar sådant här imorgon bitti?


Och ey, välkommen till min blogg Sabina! :D

Av Ordbruden - 30 mars 2012 21:13

Martys man smsade henne och sa att Kent släppt nya singeln.

Marty berättade för mig.

Jag spotifyade, drog på mig lurarna, satte de andra lurarna på Erik och lyssnade.

Och lyssnade igen.

Och igen.

Och igen.

Ja?


"Blåmärken och valkar....det är ju mina lår de sjunger om!" 

Av Ordbruden - 30 mars 2012 20:59

Hej alla fans!

På hemmamark igen efter de bästa av dagar i vår hufvudstad.

I know, gotta löw it!

Åh, så.... Åh..


Får bli en annan gång, svårt att förklara.

Har blodigt och sårigt ögonbryn och blåmärken på låren med mig hem.

Imorgon blir det promenix med syssling tror jag, tjoho!


Nu i alla fall, intar jag soffan.

Popcorn, serier och bäbischoklad står på kvällsschemat!


So long,

 

Oklart vad bilden har med det hela att göra...

Ingenting skulle jag vilja säga!

Men spexigt blev det iaf!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards