Ordbruden

Alla inlägg den 7 april 2012

Av Ordbruden - 7 april 2012 12:28

 

Tog ganska så snart ner gardinerna med båtar på, samt dissade båtlampan som stod i fönstret. Passade mig inte riktigt... Men med medtagen finklänning och lampa utan lampskärm, så fixade det sig ganska så bra ändå...


 

Igår, när jag flyttade in, regnade det. Och snöade. Go kontrast till strålande sol och blå himmel idag. Men det är väl så...


 

En säng i vardera hörn slog jag snart ihop till en, stor. Pusslade med madrasser och fick till det ganska så fint.

Det ser ut som blommor på tapeten, men det är ankare. Samma i köket, fast annan färg. Men det ligger ju vid havet så...


 

Bäst av allt är nog ändå de stora, gamla dörrarna. Är helt frälst! Har dessutom en walk-in-closeth, hehe. Måste älska't! Och fina kläder hängde jag fram, tycker om det så...


 

-


 

Sover alltså i en säng med en bredd av etthundraåttio centimeter. Men som en vis man sa, "Dubbelsängar är överskattade, det räcker med 40 centimeter."

Sant, så sant!


              

Av Ordbruden - 7 april 2012 11:55

 

Hört att det är ganska så fint väder här ute idag...

Frukost står näst på tur, i finfina köket. Duschat har jag gjort, luktar gott...

Har eksem på mina armar igen - nej!

Visar nog lite bilder i etapper, börjar med mitt fina rum.

Tyckeromattvarahär.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards