Ordbruden

Alla inlägg den 14 april 2012

Av Ordbruden - 14 april 2012 19:21

Ja, texten är såå lånad.

Och ja, den är såå omskriven.

Dödödö.

Frida Braxell – Fattiga riddare


 

Och jag vet inte varför jag tycker om bilden. Jag ser ganska konstig ut, inte speciellt smickrande.

Tror det var Terese som tog den på väg upp i trappan i torsdags. Efter vedbilderna.

Och man ser att jag inte innehar bröst so whatever. Så varför?

Kanske för att jag fick känslan av att det är nog så det borde vara.

Av Ordbruden - 14 april 2012 18:56

"Skillnaden på mig och John Tucker är att jag inte spelar basket i stringtrosor... och min pappa är inte lika rik."

"Och så är du inte lika musklad heller."

Tystnaden som uppstår.


Annars ser jag likheterna, ja.


Ikväll går den på tv, klockan halv tio. Passande - läskigt. Så den skall jag se - indeed.

Av Ordbruden - 14 april 2012 18:42

Därför.

Lite som att svälja brännässlor och sjunka. Tungt.

Kroppen svarar inte, som att trilla ur en säng och inte se.

Jag skall fortsätta ligga i min säng i klyschig, uttjatad ställning och lyssna på Markus Krunegårds nya och Frida Braxells första.

Ingen bra idé, men ändå.


Catching, säger det, när Terese kollar om jag lever. Fint.

Föreslår att jag skall lyssna på soundtracken till Wicked istället - får bli så.


Och jag skall kanske städa lite, så jag känner mig behövd - av mig själv.

Inreda min nya väska, lite onödigt känns det, vet varför.


Igår dängde vi vedträn i en skottkärra - kanske var det lika bra.


Kanske lägger jag mig bara under täcket och väntar på att denna förbenat onödiga dag skall komma till sitt slut - det känns ju moget och bra.


  Men ändå, världens finaste människor. På samma bild. Inte illa.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards