Ordbruden

Alla inlägg den 20 april 2012

Av Ordbruden - 20 april 2012 21:30

   


SÅ, ÄNTLIGEN!

Nu är jag klar, höhö. För stunden. Nytt blev det, hoppfullt blev det också.

Ganska så fint tycker jag det blev...

Är inte säker på hur jag skall ha alla infliksbilder till höger men my god, det är ett senare problem. Mycket senare..


Ja, jag reste mig alltså ur soffan efter typ hela dagen. Lite produktiv blev jag, uppenbarligen.

Har dessutom haft specialuppvisning av en dans för mina päron i hallen, haha, typiskt vår familj, höh.


Mamma:"I trean kan du väl hålla dig ifrån killar och bara göra roliga saker?"

Amanda: "Jao... Men, det är ju då de kommer!"

Mamma: "Precis."



Denna låt går varm, älskar "fan heller att jag blir som...", låter så gött. Kinda'

Markus Krunegård – Hemma börjar nästa dag

Av Ordbruden - 20 april 2012 18:36

 

Till alla er som saknat tvätthögarna i bakgrunden på outfitbilderna - here you go!

En garanterat skav/tight/snygg-fri outfit. I ärlighetens namn, detta är första gången jag frivilligt står upp på hela dagen. Har legat däckad i soffan - ja, jag kan!


Men, bodyn kom hem på posten och vad skall man säga...fett go!


"Den gör underverk åt saker man inte trodde fanns - vi finns!", hälsar mina vänner Bröst1 och Bröst2.

Åh herre min get vad rolig jag är.

-

Av Ordbruden - 20 april 2012 13:01

 

Av Ordbruden - 20 april 2012 11:23

 


Ja, vad skall jag säga?

I ärlighetens namn trodde jag det var ett skämt - till en början. Sedan trodde jag det var min följeponny Maja som drev med mig, eftersom det skrevs om den marinblå klänningen jag inte köpte. Och sist slog det mig att - hey, det ÄR faktiskt någon som läser min blogg, som tycker om den och är ett fan av det jag skriver. EY, KUL!


Det som skrämmer mig är "jag känner igen mig i allt du skriver",

för, det hoppas jag VERKLIGEN inte, det vore knasigt.



Och poesi, fint, mycket fint.


Tack och kram på dig också, fina du.

Av Ordbruden - 20 april 2012 11:12

Landade igår runt sjutiden, med tåg, ja. Lät finare. Efter fyra timmar i finfint sällskap.

Dansa skulle vi göra efteråt. Utan sömn och mat i kroppen - räkna ut hur det gick. Hah!


Tanken var föreläsning på högskolan i Göteborg idag. Konst och design. Men, jag låg däckad med halva kroppen i sängen, ena benet bakom en stolpe och resten på golvet - redan igår. Så, nej. Jag är hemma idag. Nästan lika däckad. Men ändå.


Blir ponnyakuten, håhåhå, åh vad jag vill vara med och träffa Tobbe, hah!

Tobbe:"Jaha, vad ärrr ditt prroblem då?" (på breeeed skånska.)

Amanda: "Ehm, att jag inte har någon ponny?"


Äsch.

 

Vackert, verkligen. Det må jag säga. NU! skall jag stänga ner här innan jag skriver något mer oseriöst.

Ja, Fanny, jag känner mig lite tappad bakom en vagn idag - haha!

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards