Ordbruden

Alla inlägg under april 2012

Av Ordbruden - 22 april 2012 11:17

Ja. Från och med nu skall jag, så långt det går, bara göra saker jag mår bra av. Och då menar jag inte att jag inte skall äta chips när jag pluggar körkortsteori eller att jag skall lugna ner mig och säga nej till roliga saker - nej, det handlar inte om saker min kropp, fysiskt, mår bra av.

Det jag tänker fokusera på är själen, jag skall må bra i själen. Göra saker som gör mig bubblig. Så att jag blir en bra sändare till omvärlden. Och att jag, genom mitt bubbliga humör, ökar andras positivet och gör livet lite enklare, mer uthärdligt.


Därför skall jag:

- skriva poesi och andra texter

- spela piano varje dag

- ta tag i sången, kolla upp sångpedagog

- umgås med människor som ger energi

 

- undvika de som bara tar energi

- få körkort så jag kan åka på road trips med mina bästa vänner

- stå i spegeln och säga fina saker om mig själv

- skriva fina texter på min kropp

 


- göra spontana och bubbliga saker

 

- gå klädd i kläder jag tycker om

 

- känna mig fin

- fota tills batterigreppet ger upp och avtryckaren trillar av

 

- dejta fina killar

- låta mig själv vara som jag är

- lyssna på andra som får mig att må bättre

- skriva långa, handskrivna brev

- dansa, åh, vad jag skall dansa!


Till allt detta skall jag lyssna på bubblig musik. Denna står Håkan Hellström, Kent, MIKA, Markus Krunegård och Hello Saferide - till största del för.



Maja, är en av dessa personer jag skall omge mig utav. Och anledningen till att jag nämner henne här, förutom att hon är väldigt awesome, är att vårt ledmotiv för våren och sommaren är låten: MIKA – We Are Golden

Helvetiskt passande skulle jag säga...



Någon som är på?



Av Ordbruden - 22 april 2012 10:25

Jag pluggar körkortsteori... Ja, klockan halv elva på en söndag. A woman's gotta do what a woman's gotta do.

Och visst är det spexigt med tillhörande bilder till frågorna, det gör det ju hela lite roligare... Men ibland, hade det lika gärna kunnat kvitta...


Låt exemplet förklara:

 

Ja, men visst. Jag vill GÄRNA se hela hjärnan på FEL sida av rådjuret...

SMASKIGT!

-

Av Ordbruden - 21 april 2012 13:27

Térrés: "Och dessutom låter det awesome när du sjunger Defying Gravity!"

Amanda: "När fasen hörde du mig sjunga den?!?!?!?"


(Får smått panik att någon dold kamera satt upphängd igår när jag försökte på mig denna extremt svåra låt...)


Térrés: "Jag satte på låten och bytte ut den riktiga rösten mot din i mitt huvud, det lät awesome!!:)"


Åh, kärlek på det!^^,


Och med det tar jag ledigt från bloggen idag, jag skall i alla fall försöka...

Maja, andas lugnt, jag finns på mobilen!

Av Ordbruden - 20 april 2012 21:30

   


SÅ, ÄNTLIGEN!

Nu är jag klar, höhö. För stunden. Nytt blev det, hoppfullt blev det också.

Ganska så fint tycker jag det blev...

Är inte säker på hur jag skall ha alla infliksbilder till höger men my god, det är ett senare problem. Mycket senare..


Ja, jag reste mig alltså ur soffan efter typ hela dagen. Lite produktiv blev jag, uppenbarligen.

Har dessutom haft specialuppvisning av en dans för mina päron i hallen, haha, typiskt vår familj, höh.


Mamma:"I trean kan du väl hålla dig ifrån killar och bara göra roliga saker?"

Amanda: "Jao... Men, det är ju då de kommer!"

Mamma: "Precis."



Denna låt går varm, älskar "fan heller att jag blir som...", låter så gött. Kinda'

Markus Krunegård – Hemma börjar nästa dag

Av Ordbruden - 20 april 2012 18:36

 

Till alla er som saknat tvätthögarna i bakgrunden på outfitbilderna - here you go!

En garanterat skav/tight/snygg-fri outfit. I ärlighetens namn, detta är första gången jag frivilligt står upp på hela dagen. Har legat däckad i soffan - ja, jag kan!


Men, bodyn kom hem på posten och vad skall man säga...fett go!


"Den gör underverk åt saker man inte trodde fanns - vi finns!", hälsar mina vänner Bröst1 och Bröst2.

Åh herre min get vad rolig jag är.

-

Av Ordbruden - 20 april 2012 13:01

 

Av Ordbruden - 20 april 2012 11:23

 


Ja, vad skall jag säga?

I ärlighetens namn trodde jag det var ett skämt - till en början. Sedan trodde jag det var min följeponny Maja som drev med mig, eftersom det skrevs om den marinblå klänningen jag inte köpte. Och sist slog det mig att - hey, det ÄR faktiskt någon som läser min blogg, som tycker om den och är ett fan av det jag skriver. EY, KUL!


Det som skrämmer mig är "jag känner igen mig i allt du skriver",

för, det hoppas jag VERKLIGEN inte, det vore knasigt.



Och poesi, fint, mycket fint.


Tack och kram på dig också, fina du.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards