Ordbruden

Alla inlägg under maj 2012

Av Ordbruden - 26 maj 2012 16:41


Där snackar vi fotvinklar!

Av Ordbruden - 26 maj 2012 16:00

 

I väntan på dansuppvisningen. Ganska så klockrent att åtta likaklädda själar slår sig ner på varsin svart stol mitt på torget och lyssnar på duktiga musikerna. Dock flyttade vi fram sen, kändes ju lite väl bra med avstånd där...

 

Uppvisningen gick finfint. Solglasögon inhandlades och vi surrade med dansläraren. Sedan gick vi och köpte kött, massa kött. Det skall vi äta ikväll. Typ endast? Och glass. Med köttsmak...nu ljög jag.


 

Och när jag kom hem kollapsade jag på gräsmattan och dog lite. Gick i några bitar och lyssnade på fina låtar.


Nu är Maja här. Jädrar vad bra vi är.

Av Ordbruden - 25 maj 2012 17:24

Överexponerad dag. Har börjat kalla dem för det. Överexponerade. Sådär, mm, sparar...


   

Térrés besökte okänd mark och hängde med oss i solen. Sweet.

 

Bästa spelade gitarr. Fick sjunga till. Mycket efterlängtat. Snygga tår också, vill jag bara poängtera.

 

Men tjae, bättre än så blir det nog inte!


Idrottslärare som inte dök upp och hela klassen som spelade brännboll, fina är dom. Dessutom ritade vi om kommunhuset på kultur och idéhistorian. Vi skulle utmana arkitekten. Otroligt mycket snyggare bler vårt förslag, jugend it is! Innovativa som vi är så gjorde vi hela kommunhuset i the sims, sjukt bra!


Ja detta har jag egentligen inte tid med men så är det. Skall städa och dammsuga. Och handla mat. Hej vuxenpoäng! Ikväll blir det winnerbäck och tända ljus på altanen. Och besök....hehe.

Av Ordbruden - 24 maj 2012 22:50

     

Alla bilder är fotade av Erik Bengtsson, vad annars...


Hade som sagt photosession idag. Stod framför kameran, händer ibland ja.. BarfotaAnders fick hålla reflexskärm till en början men avancerade sedan och fick självaste fotografen på sina axlar, allt för konsten... Men fint blev det, visar resultatet en annan dag. Lite får man ju spara...


"Ahmen le då! Du är inte patetisk, du är fin! :D"

Hehe.

Av Ordbruden - 24 maj 2012 22:36

Rubriken lånad från Frida Braxells låt med samma namn.


Att dansa runt i korridoren. Att tycka om skolan. Att skratta. Att bli överexponerad över Mattias improviserade intro. Att sitta i fotohuset. Att ha fin photosession med fina människor. Att skämta om allt. Att åka tåg. Att surra med Maja och Tobias. Att tycka om Göteborg. Att stöta på Emil. Att presentera honom för Maja. Att äta mat. Att surra mer. Att köpa fina saker. Att tycka om staden. Att tycka om Maja.


 

Av Ordbruden - 23 maj 2012 09:54

             

Av Ordbruden - 22 maj 2012 21:48

Panikpluggar lite halvhjärtat inför morgondagens nationella prov i Matte B. Och mellan konjugat- och kvadreringsreglerna så inser jag att jag kan i princip ingenting, haha, underbara känsla!


Feberfri och vid gott mod. Så imorgon åker jag till skolan och skriver MVG på matte B nationella, såklart! Men mest för att få krama och pussa på mina fina vänner, saknar dem brutalt mycket. Trots att det bara är tisdag!


Blir ett sjukt bra skivomslag en dag. Och jag älskar att vi försöker vara seriösa och estetiska på första bilden, jag menar, att Fanny tittar åt andra hållet än alla andra är äckligt genomtänkt... Och att vi på andra bilden är PRECIS som vi är, egentligen. Mattias ögon är inte att leka med, inte heller Majas dubbelhaka och Erik säger mig säkert någonting viktigt, eller typ... Minns att jag fick kommentaren, "Visar du dom här bilderna för honom är det kört." Hehe.  



Slutet av veckan och helgen ser ut att bli toppen. Göteborgshäng med älskade Majs på torsdag, besök och förhoppningsvis Winnerbäck och tända ljus på altanen på fredag, dansuppvisning och köttkväll på lördag och häng med Maja och Kenny Starfighter på söndag. Livet är fint, förbenat fint.


Terese mmsade och lät mig veta att hon köpt en tröja till min framtida son... Bara måste älska sånt!^^

Av Ordbruden - 22 maj 2012 14:12

2012.05.11-13


Det vi väntar på och dansar för under hela året: årsuppvisningen! Fredagen börjar med rep, repen fortsätter på lördagen och lördag kväll är det premiär. Söndagen följer med två föreställningar. Magiskt, är ordet.


Sällsynt snygga är man bakom scen. I de alledeles för trånga logerna ligger kläder på hög. Väskor och smink samsas om utrymmet. Humöret är på topp!



 

Försöker äta mellan repen, i alla fall få i sig någonting. Blir alltid lika rädd efteråt när man minns att man ätit alldeles för dåligt. Hehe, det hör liksom till (:

 

Och att jag och min följeponny är läskigt snygga, tja, det hör också till.


 

Snyggast outfit hade nog dessa brudar...


 

Ida&Mathilda, tja, bättre än så blir det nog inte (;



 

Tog lite scenbilder under ett rep. Spexigt värre.


 

Bara älskar bilden till höger. Så illa tufft!



 

Bilder i massor hör till.


 

Bara för att Bea är bland det snyggaste världen skådat och bara för att Ida rollade på min rumpa!


 

Snyggaste gruppbilderna tog Térrés. Snyggaste tröjan till ledaren hade Mathilda fixat. Maja skrattar åt bilden i detta nu. Alla står lagom nära, förutom jag som av någon anledning trycker mig mot Ida. Ja, jag kände väl att jag behövde det...


 

"Ey, vi tar en bild då alla pekar ditåt!"

"Bara för att, eller?"

Och en peka-på-bäbis-bild. För nej, hon är inte så tjock i vanliga fall, hehe.


Till alla er som tror att jag och min vän Maja är snygga så kan jag härmed erkänna att jag hittills redigerat alla bilder på oss. Detta är våra naturligt vackra jag. Dubbelhakorna är inte att leka med!   

Åh, haha! Här hade jag sparkat Maja på näsan. Panik utbröt. Men man bara måste älska bilderna!


Och här gör vi sälen. Mathildas hemmasnickrare dansmmoves. Extremt snyggt måste jag säga.

"Men, dina konstiga fötter pekar åt fel håll igen!"

 

   

Ja, snyggare får man leta efter. Minns fortfarande hennes ord, "Du är väldigt udda Amanda, men det klär dig."


 

Men årets snyggaste bild gjorde ändå Maja...ja, hon kan det där med snygga moves alltså...

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards