Ordbruden

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Ordbruden - 6 juni 2012 11:33

Det är den 6 juni. I år går inget hjärta i bitar. Någonting annat skaver och tär. Och jag har tre tröjor och grå Londontofflor på mig. Låter fönstret stå öppet och lyssnar på Boyce Avenue. Hörde att en kille använde detta som pluggmusik. Och det är vad jag skall göra hela dagen. Skriva klart en rapport. Som det sista jag gör i gymnasiet som en sophomore. Lagom destruktivt en dag som denna. Musiken och vädret målar en sådan där konstnärlig smärta. Äsch, det är jävligt vackert ändå. Om det vackra i misären. Åh.


Och idag får jag känna.


 

Av Ordbruden - 6 juni 2012 11:15

Skrev ett långt inlägg om hur jag skall jobba på annan ort i sommar, som förra året. Och om att jag flyttar om en och en halv vecka. Men det kändes så jäkla framkrystat så jag tog bort det.


Men jag ser fram emot hösten något kopiöst. Med projektarbete, oräkneliga timmar musik och människor jag inte hade valt bort för någonting i världen. Och så ska jag köpa de här, utan dåligt samvete:


För att de är jag och såärdetbara.


Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards