Ordbruden

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Ordbruden - 8 juni 2012 17:23

Det var den där dagen då Fröken Svår svalde pinsamheten, steg upp på bandet i Team Sportiaaffären och sprang för att butiksbiträdet skulle se hur fötterna rörde sig i skorna. Detta var efter kommentaren, "Tjaa, det är ju bättre du springer här än på MQ, eller hur?"


Förbenat trevlig kille i alla fall. Såg bra ut, ja. Fick sålt skor till mig, ja. Han erbjöd mig att springa en timma till på det där bandet, han hade ingenting emot det. Hehe. Han pratade om mina smått udda fotvinklar. Jag veeet, tänkte jag.

Fast han trodde att jazz var en pardans. Det var lite gulligt. Och han blev imponerad över att jag dansar balett. Ja, förmodligen sa han allt detta för att få sålt skorna. Vilket han ju faktiskt fick...

Men, jag gick betydligt gladare därifrån, ett bra tag senare. Efter några vändor på bandet i diverse olika skor. Sitter bra gör de, skorna alltså.


Vi spelade beach på idrotten idag. Extremt kul. Har fortfarande sand lite överallt. Men, förilla värt! "Elin, behåll tröjan på!!" & "Ey, en sån BH har jag också!" & "Är det nu vi skall ta av oss och spela i sportBH?". På detta sätt psykade vi motståndarna, rätt så bra tycker jag... Jag känner att jag verkligen ändrat min inställning till så mycket det här året, framför allt. Positiva tankar och vetskapen om att jag betalat lika mycket för det här livet som någon annan. Det ger mig därför lika stor rätt att spela hockey tills mina knän klär en blålila färg och jag har lika stor rätt att tacklas i rugby - som alla andra, även om det finns de som är bättre!


Och för att fira att jag är helt klar med mitt andra år på gymnasiet, läxor och lektioner och inlämningar i alla fall, så tog jag en sväng förbi Body Shop och gick loss på ekologiska shower gels, aprikosfärgat läppglans och andra trevligheter. Födelsedagspresenter också för den delen...;)


I skrivandets stund står en Silviakakabotten i ugnen. Ja, jag är lika förvånad jag själv. Vadan denna energi och husmoderlighet? Denna till tisdagens avslutningskalas, sweet. The Killers i bakgrunden, någonting annat vore befängt...


Och nu börjar det regna också! Det gör mig så himla lycklig. Sommarregn liksom. Måste ut och lukta lite på det. Sedan kommer Galinda hit. Vi skall äta massa mat och prata massa fin skit. Och gå en lång promenad. Så som vi brukar. Tycker om det!


Vet inte varför jag slutade med Peacetecknet, det är genialt. Så jag började igen!

Ikväll går jag in skorna, känner efter. Och mycket fina presenter skall jag gömma undan innan Galinda kommer hit. Haha, som om hon inte läser min blogg...



Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards