Ordbruden

Alla inlägg den 28 juni 2012

Av Ordbruden - 28 juni 2012 22:39

"[...] Min verklighet som sagt. Du väljer själv att vara en del av den eller om du vill ha den beskärda delen. Om du vill vara utan oromantiserade paralleller och sidospår. Samtidigt vet jag redan svaret på den icke uttalade frågan.

Men jag orkar springa igen. Och baka fröbröd. Fota motljus och köpa ekologisk mjölk. Ligga på en klippa utan motiv och frossa i fina ord. Klä mig i klänning och äta turkisk yoghurt med blåbär. Och jag vet inte vad jag tycker om det men det jag ständigt tänker på är hur gärna jag vill visa dig allt. Sjöbodarna, båtarna i månskenet. Delfingatan och Fisketången. Utomhusscenen i parken jag alltid tänker att vi hade kunnat spela på och buskarna som doftar så ofantligt mycket sommar. Trasiga ben, torra knölar på tårna, leverfläckar och fräknar. Halvtrasiga nagelband och blonda, snart kortare lockar.

[...] Nu blåser vinden tag. Och jag skall packa ner Svanungar i min fjällis och cykla hem. Förbi segelmakaregatan, serpentinvägen, utomhusscenen i parken och de där buskarna som doftar så ofantligt mycket sommar!  


With love. [...] Miss no easy."

Av Ordbruden - 28 juni 2012 21:51

Idag köpte jag en tidning. En rädda-världen-tidning. Lite för dyr. Men åh, så värt det!


Ni förstår säkert varför...

 

     


Så där låg jag på en klippa och läste om min stora idol och lärde mig ett nytt ord och lyssnade på Svanungar och saknade och skrev ett långt mejl till andra sidan Europa och hoppades och suckade på samma gång.

Det var fint där, med solen i ögonen. 


Och när jag gick ner för kullerstensbacken förut stannade jag intill en vit fasad och inhalerade rosendoften från blommorna som växte på busken - länge.


Det har doftat grill i hela lägenheten från altanen. Tzatzikin har levt sitt eget lilla liv och nu skall jag frossa i fina bilder och ord som sätter sig i själen och dröjer sig kvar en stund. Lyssnar på Stefan Andersson och Svanungar. Tittar på inspelningar och blir lite yr. Läser om någon som gått ner massa i vikt och vill inte jämföra men gör det ändå. Blir aldrig riktigt mätt på Visan Om Metta Fock heller, det ligger någonting magiskt över den... Jag tror jag vet vad.



Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards