Ordbruden

Alla inlägg den 3 juli 2012

Av Ordbruden - 3 juli 2012 22:00

Hade Terese och jag varit gifta hade hon utan tvekan varit det kvinnliga i vårt äktenskap. Jag hade stått för den manliga delen. Har hela dagen jobbat. Var hemma en timma och åt. Hon har under tiden diskat, lagat mat, bakat, handlat mat, gjort ärenden i lite affärer, hälsat på mig på jobbet och städat och stökat omkring. Och när dagen var slut kom jag hem, stannade i fem minuter innan jag cyklade iväg och sprang en runda. Hon sa att hon skulle börjat med maten när jag väl kom hem sen igen.


Haha. Och så var vi tillbaka på 50talet.


 

Bilden hade definitivt används som bröllopsfoto - japp!

(Är inte lite imponerad över hur högt jag hoppar.)

(Okej, sjukligt imponerad.)

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards