Ordbruden

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Ordbruden - 10 juli 2012 23:38

Dagens bästa konstaterande. I lunchrummet på jobbet.

Helena: "Ja, det är ju jobbigt att vi är så himla perfekta!"


Insåg att ingen fattar så noga... men jag sitter här och skrattar lite för mig själv. Men det är inte lätt att vara trevlig och hjälpsam när man får en utskällning för att man inte har krossade nötter att ha på mjukglassen när det finns de som är allergiska eller för att kiwin är för dyr.


No, it's a hard job, I'll tell yaaa...

Av Ordbruden - 10 juli 2012 22:37

Ledig, var jag. En liten stund. Så jag tillbringade mina etthundrafemtio timmar på olika bussar, missade en och hamnade till slut där jag ville. Hos finfina människor i sommarsoligt väder, på en ö - där det luktade gräs. Ohja, tycker om!


Nocke och jag fick den generösa uppgiften att diska första kvällen. Killen, som för det mesta chillar på livet, löste detta på följande sätt - han kollade på när jag diskade. Hmmm. Men det slutade med att hela han var genomblöt av diskvatten...så, ganska okej ändå?


Vi har solat och chillat, cyklat i hällande regn och spänt upp tältduk i badkläder. Bada, spexat, cyklat i rondeller, skjutsat på cykel - cyklat på högsta växeln i alla uppförsbackar trots äcklig motvind och ätit hejdlöst mycket glass...och broccoli! :D


Lyckat - kan man säga att det varit. Länge sedan jag hade så kul... På fredag åker jag tillbaka - efter Winnerbäck vill säga... ;)


 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards