Ordbruden

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Ordbruden - 22 juli 2012 23:39

Googlade precis mitt namn.


Det borde jag göra oftare.


Någon har lyssnat på Hjärter dams sista sångklippet i över en timma och älskar rösten.

 

Samma klipp har blivit veckans fredagscover på en Winnerbäck fan page.


På en hemsida används mina bilder från en utställning som front pages.


Hittade en skrattande bild på mig och H.R på samma hemsida, vi spelade och sjöng - som vanligt.


Just nu känns livet fint, ja.

Av Ordbruden - 22 juli 2012 20:21

Har tidernas i särklass sämsta dag. Och jag vet att det inte är någonting i jämförelse med vad som hedras idag och cancer och HIV och översvämningar och hungersnöd - nej, ingenting. Men jag har insett att jag lurar mig själv gång på gång när jag läser gamla inlägg. Tydligen har jag en tendens att lyfta fram "the happy moments" alternativt de djupa... Men jag skriver sällan om en jäkligt dålig dag. Vilket gör att jag ibland tror att dåliga dagar är någonting som kommit med åren - ingenting kunde vara mer fel! So here you go Amanda, när du läser det här om några veckor, månader eller år - DU HADE EN JÄKLIGT DÅLIG DAG, men uppenbarligen fixade du det också - bra gjort prinsessan!


För på något konstigt och surrealistiskt sätt så löser det sig alltid. Dagen också. Och eftersom jag igår, till skillnad från idag, hade världens genom tidernas bästa dag så kan ja idag rycka på axlarna och tänka, 'ja, men vad fan - det blir bättre.'


Därför har vi låst lägenhetsdörren, Lillebror och jag. Vi lyssnar på In Flames och steker köttfärs. Tacos it is. Och chips och godis - jäkligt mycket chips - ha! Och det skall vi äta. För jäklar vad trött jag är på träningsbloggar och 'veckor av träning som ger resultat' och recept som får kroppen att komma i balans och skänker lycka och viktminskning och fan och hans moster för NEJ, så är det inte. Inte idag.


Så.

ETT LÅNGFINGER ÅT DÖDEN.

Och dagen och allt. Men Kent säger det så bra...

Och bilden är tagen av världens fucking bästa fotograf. Som vanligt.


Av Ordbruden - 22 juli 2012 12:57

11.07.22 - 12.07.22

'Håll hårt i era barn nu - man skjuts i ryggen om man flyr'



'Det kommer ta en evighet
Vi sluter ögonen och lyssnar på en psalm som bor i hjärtslagen
Vad som helst utom verkligheten
Jag kan se dig äntligen
Min vän jag hör en sång i dina andetag
Rakt in i evigheten
Älskling slut ögonen och lyssna'

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards