Ordbruden

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Ordbruden - 23 juli 2012 20:59

 

Vad har du på dig?
Pyjamasbyxor med rosagrönalila indiantält på från monki, skämtar inte. Och en blå tshirt med rosa tryck – die facebook die från carlings, skämtar inte. Extreeemt snyggt. Särskilt ihop.

Hur mår du?
Åh, hahahaha! Jag äälskar den frågan. Särskilt eftersom jag alltid måste tänka och känna efter och sedan fundera på vilket svar frågeställaren vill ha.

Vad önskar du just nu?
En kropp så tränad att människor lägger sig ner och gråter när jag går förbi dem på stan.

Vad har du ätit idag?
Broccoli och kyckling – as always.

Vem saknar du?
Maja. Majamajamajamaja.

Senaste köp?
Mat igår. Hela situationen var så jävla pinsam eftersom ICAkortet, tillsammans med alla mina andra kort låg hemma i andra staden. Det löste sig, men dödsångest typ – inte seriöst.

Vad skrattade du senast åt?
Filmen igår. Lätt.

Vad grät du senast åt?
Dokumentär om cancersjuka barn för några timmar sedan. Jag fixar det inte!

Vem sov du senast med?
Terese, förmodligen. Om bara hela nätter räknas.

Vad läser du just nu?
Min blogg.

Senast sedda film?
Role models. Sinnesdrabbat bra förövrigt.

Vilken svordom använder du mest?
H e l v e t e. Särskilt när jag fått sminkborttagningsmedel i ögat. Måste älska’t.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kirsten Dunst, när hon var Spindelmannens flickvän. Jag var typ tretton bast. Och när I taket lyser stjärnorna kom ut på film var jag lik henne också. Eller rättare sagt, ”du ser ut som hon som kräks på alla skor i den där filmen.”

Vad är du rädd för?
Att vara vanlig och leva ett vanligt liv och inte bli någonting ovanligt.

En person du tycker är snygg?
Ola Salo. Och Maja.

Blir du lätt svartsjuk?
Hahaha. Nej då. Jag sätter inte alls min stämpel på kusiner och bröder och vänner och fan och hans moster. Nej jag delar gärna med mig av männen i mitt liv. Not.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Rachel Green. Vänner.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Facebook? Ha. Ha.

Vad för sorts killar faller du för?
Hahaha. Som om det finns en sort? Roligt svar vore väl ”fel” killar.

Vart vill du åka just nu?
Hem.

Av Ordbruden - 23 juli 2012 09:36

Trevlig start på dagen. Insåg att jag börjar jobba kvart i elva, trodde jag började klockan ett. Ehm. Det trodde jag inatt också, därför gick jag och la mig sent - såklart?


Men jaha... Bara att spänna åt handledsskyddet och göra matlåda då... Tack o store frysgud att du lämnade kyckling och broccoli till mig, är dig evigt tacksam.


Och för att ni inte skall deppa ihop totalt av mitt ytterst uppmuntrande inlägg har jag, så fint här i stressen och paniken, satt ihop mina absolut spexigaste webcambilder genom tiderna. Tjoho!


Tandborstning i cam är ett återkommande påhitt...

Maja är min följeponny.

Jag får foten till huvudet bakom ryggen - yay. 

 

 

Och till sist vill jag bara berätta att jag har stor jävla lust att dänga hela fucking manuset och resten av projektarbetet i golvet och aldrig fortsätta på det och lära munkar engelska i Tibet istället för det känns enklare. Så här lämnar jag lite plats och andrum åt mina kompanjoner att skicka små uppmuntrande sms om att vi visst kommer klara det jättebra. .

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards