Ordbruden

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Ordbruden - 10 augusti 2012 23:15

Min kusin har kommit hit och landat i mitt knä i en liten röd fåtölj. Hon gnäller över mina höftben och mäter mitt öga. Frågor på det?

Av Ordbruden - 10 augusti 2012 17:06

"Jag vaknade med ett stort jävla ankare målat på benet och vaga minnen om hur det kom dit..."

 

 

 

Att äta lunch och prata så länge att man hinner bli hungrig igen. Och att gå i hamnen och äta kvällsmat på en uteservering när solen går ner. Att titta på en Winnerbäckkonsert på dvd och komma på att man har en sommarlista att pricka av. Att få ett ankare målat på benet och stryka punkten 'tatuera mig'. Att pricka av fler saker från listan, att göra bakåtkullerbyttor i en säng och trilla ur. Och någon som blir rädd. Att sova alldeles för lite med ett fönster öppet för att släppa in augustinatten. Och det där med att hitta svarta märken på lakanet morgonen efter - hans tatuering färgade visst av sig.

 

Jo - visst är det väl så - att livet är förbenat fint ändå.

-

Av Ordbruden - 10 augusti 2012 10:03

Internet har lagt av. Därför står bloggen still. Åker hem på söndag. Då blir det ändring på det!

Men förbenat trevligt har jag. Igår vaknade jag med ett stort jävla ankare målat på benet och vaga minnen om hur det kom dit...

Livet är allt bra fint ibland.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards