Ordbruden

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ordbruden - 2 augusti 2012 10:58

Inatt var jag gravid. Eller, jag blev gravid i drömmen. Efter en fest. Någonting med melodifestivalen. Pappan var Björn Gustafsson. Haha!

Well, jag fortsatte skolan med stor mage. Min mattelärare skämtade om den och Majaminföljeponny, Erik och jag bestämde oss för att söka upp och informera pappan. Vilket var lättare sagt än gjort. Eftersom hans nummer inte ligger ute på eniro.

Detta var dock efter jag hade fått ungen. För på höstterminen när vi började hade jag ingen mage kvar. Och när jag konstaterade att "Hitta pappan blir inte så svårt, jag menar, det svåraste har jag ju redan gjort" - och syftade på att föda barn så skrattade min mattelärare och sa "Ja, eller hur."


En stund senare flydde jag ifrån ett monster i en skog. Han var desperat ute efter russin. Som tur var räddade någon annan mig genom att kasta russinpåsar på monstret.

Tur det - eftersom jag hade en bäbis att ta hand om och en känd pappa, ännu ovetandes.


Min analys av detta:

1. Jag har tittat alldeles för mycket på Pregnant In Heels - därav graviditeten

2. Jag läste igår en intervju med Måns Zelmerlöw och huruvida han lyckades med dejtandet - därav vadå?

3. Min lilla fågel och jag tittade för några dagar sedan på hiskeligt många klipp med Björn Gustafsson, aka The Unknown Father Of My Baby (TUFOMB) - därav bäbisens pappa

4. Jag saknar skolan och min lärare, antar jag - därav hans medverkan i drömmen (hahahahahhaha)

5. Jag har de senaste veckorna sålt alldeles för mycket Romrussinglass - därav monstrets cravings



Låt oss bara säga att min dröm var det spexigaste på länge. Ungefär lika spexig som min tatuering (hahahaha) och mina tår. Därför får ni en bild på dessa, inklusive ett schema från någon termin - för att knyta ihop den lilla säcken. Tjoho!

 


Av Ordbruden - 1 augusti 2012 21:31

# Jag tycker det är sjukt obehagligt att dricka mjölk som knappt passerat sitt bästföredatum

# Jag tycker om lockigt hår:

# Ja, det är lite fläsk som trillar över kanten på linnet - MEN JAG ÄR MÄNSKLIG FÖR FASEN!

# Jag har tröttnat på åhherrejävlarvadjagtränarheladagarna-bloggar

# Jag läser dem ändå

# Många av de bloggar jag läser - suger ganska hårt

# Jag är på ett strålande humör

# Kan inte låta bli men saknar Kevin&Jonas och den där skumma kvällen med Sofia och jag vet inte vad jag skall säga om allt det

# Jag är en ninja på att städa allt utom mina egna saker

# Jag skrattar helt sinnessjukt mycket åt den här bilden:

# Jag är värdelös på att länka källor

# Jag vill flytta hem och städa min garderob och omfamna hösten och tända massa ljus

# Jag bestämde precis att jag skall sticka färdigt halsduken jag inte ens kom halvvägs med förra hösten

# Skrattar fortfarande åt bilden


Ja jävlar vad jag är bra.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards