Ordbruden

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Ordbruden - 23 september 2012 21:29

Done!


/nöjd tjej 

Av Ordbruden - 23 september 2012 21:25

jag behöver liksom göra någonting

bättre än en allergisk reaktion

orkar inte fucka upp med ovärda krig

vill vara först

sen får vi se



Av Ordbruden - 23 september 2012 13:10

Igårkväll såg jag en dålig film. Grät ändå så jag skakade då handlingen var så påtaglig. Slutade med att jag grät till soundtracken större delen av den natten. Började skriva en ny bok nu när den första är klar och inskickad till förlag. Det var den bästa kvällen på länge. Känslor svämmade inte bara över - de dränkte mig totalt. Och jag är
 så förbannat tacksam för det - att jag kan känna beyond words.


Någonting annat beyond words är kärleken jag känner för världens finaste människor som idag flyger till Spanien och Tyskland för att under en vecka försöka göra sig förstådda i land vars språk de studerat sedan sjuan. Jag hoppade av, lämnade in läkarintyg och slappnade av. Det är inte riktigt min grej det där med språk där jag inte fullt kan uttrycka mig. Men jag är säker på att de får helvetiskt kul även om en liten del av mig hoppas att flygbolaget skall strejka och tvinga dem stanna hemma med mig.


Det blir tomt och ensamt utan mina fula små älskade barn. Man blir liksom aldrig riktigt fullkomlig utan dem, när man vet att man annars brukar vara en del av någonting större. Vägrar att tänka på att det ständigt kommer vara såhär om ett år - träng bort träng bort. Men se det såhär - jag kan ägna större delen av veckan åt att plugga och bli världens smartaste - höhöhöhöhö.


I love you. Beyond words. Allt jag har att säga - kom hem. Glöm inte bort mig.


  Två av dem. Svårt att inte älska dem - yes indeed.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards