Ordbruden

Alla inlägg under september 2012

Av Ordbruden - 2 september 2012 10:11

När jag vaknar på morgonen och slår upp dörren och det jag möts av är grå himmel, vind, regn och höst printat över hela trädgården - då andas jag ut. Själen fylls av ett lugn. För jag älskar det, så himla mycket. Att inte behöva kisa för solen, att inte bli äckligt varm, att inte känna skuld för att jag inte uppskattar det superfina sommarvädret. Det är höst nu och jag kan andas ut.


Det låg en tung suck över hela mig igår. Saker blir inte alltid riktigt som man tänkt sig. Eller rättare sagt, "livet är inte alltid som på film" Heh, tell me about it!


Och vem du än är som format det röda i rödljuset till ett hjärta – det gjorde min annars så veliga morgon. Fick det att värma i mitt eget, fick mig att le.

 


Men mina fina räddade mig den eftermiddagen. De invaderade mitt hus med idéer, instrument, förstärkare, skratt och konstnärlighet. Vi skall sätta upp en musikteatermusikal. Överambitiöst, mastigt, naket, brutalt och alldeles alldeles helt fantastiskt blir det. Det är ett som är säkert.


Det finns så mycket fina saker i världen att vara tacksam över. Saker som gör det värt att leva i nuet och saker att se fram emot som gör det värt att härda ut värdelösa dagar i väntan och tron på att morgondagen har något spektakulärt att erbjuda. Pepp Amanda, du är fin!


För det börjar nu. Nu jävlar.


Nu skall jag frossa i SYTYCD och tänka att jag blir minst lika bra en dag. 

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards