Ordbruden

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Ordbruden - 2 november 2012 10:46

lyssnar på julmusik. klipper ihop en spellista. tycker det är dags nu.

slår in paket. skall på kalas till en kulturtant idag. hon fyller arton. presenterna är awesome.

någonting annat som kan benämnas awesome är onsdagens götebrogstrip.

 

falkman frossade i hellströmskivor. lyssna på dem ska vi göra nästa vecka. verkar det som. att tolka av förslaget jag mottog denna novembermorgon. jag var hela dagen på mitt bästa humör och térrés skrattade åt alla mina dåliga skämt. lyckad dag.

 

spaade oss gjorde vi igår. bästa var hinken med iskallt vatten man fick dra över sig. gjorde denna behandling fyra gånger. jag är modigast i världen. värsta kicken. det där med värme har aldrig riktigt varit min grej. sedan drog vi till ikea.  åt upp oss. drack julmust. hittade universums ballaste tyg. kom inte på någonting att göra utav det. letade efter inslagningspapper i samma mönster. hittade inget. nu vet ni det. väl hemma var jag lite tragisk tillsammans med galinda jordgubbssnöre. alltid bättre att vara två om sådana saker.

 

kom på att jag inte haft sovmorgon en enda gång under lovet. inte tagit ett bad heller. fast spa igår måste nästan räknas. fast jag har inte gjort någonting av det jag skulle göra. ingenting. jag skulle göra ingenting. men har gjort massa. det är ett misslyckande i sig. men det gör mig inte så mycket. för såhär snygg kan man vara. så det är jag.

 


rubriken kommer från den här låten. den är jag kär i. liksom han som sjunger. en aning.
  

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards