Ordbruden

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Ordbruden - 8 november 2012 19:34

ey! göteborg med hela trettiofyramannaklassen! yay!


dagen började med häng på studentmässan där festis, clementiner, information, kataloger och små fina tygpåsar samt diverse pussar utdelades och togs emot. fett bra.

och vi var snyggare än hållbart som vanligt.  


mat stod på tur. en fågel flög över våra huvuden och de skrek och jag skrek efter och killen med apelsinjuice några bord bort skakade på huvudet. erik gick bananas med jill johnsson eller hennes musiker eller någonting. vi andra spexade på en toalett. söta anna hade smått panik hela tiden då göteborg är större än hennes gård, "hemma på går'n, där kan jag gå rakt fram", som hon sa. hehe. och jag framstod som världsvan och pekade ut mötesplatser där vi möttes de första gångerna i våras och maja log sådär snyggt så man dog lite och jag skrattade och himlade med ögonen och sa "nej anna! du ska inte gå på den spårvagnen! vi ska åka med tvåan!!"


som tradition var vi sena men hann ändå före alla andra till dagens andra (eller tredje) äventyr.

och jag fotade ögonblicksbilder när fina klassen icke instruerat eller inövat gjorde hjärtan ovanför sina huvuden - inget konstigt alls.



och maja min följeponny och jag var långa och snygga på samma gång.



och resten av världen aka martina, tilda och fredrik ville också vara med.



fredrik och jag lämnade avtryck. under en hylla. så att de aldrig hittar den. vi skall visa den för våra framtida mammor om femton år.



        jenny var ledsen eftersom ingen förstod hennes poesi och ropade på mig. som förstod. såklart.  

 

 

 

och jag skrev på en vägg.

 

 

 

i paradiset la vi oss. lyssnade på vågorna, lät sackosäckarna forma sig efter oss, tittade på molnen, en fimp och en meteorit eller någonting liknande. en guide stannade tillsammans med en annan klass utanför och pratade. vi låg kvar. och applåderade när han var klar. han var inte så upphetsande. men han hade fina glasögon.

 

 

erik och mattias gullade sig a la "fredagskväll framför tvn" och fanny var världssöt och lycklig med lysande ballong.



ganska så awesome vill jag lova.

imorgon skall jag hålla ett demonstrerande tal på låtsassvenskamässan.

om hur man använder en adrenalinspruta - en Anapen.

inte var dag det sker.

Av Ordbruden - 8 november 2012 19:26

jag har bakat världen i särklass och genom tidernas godaste kladdkaka. jag menar - jag hade betalat för att äta den på café! (fast att jag aldrig fikat på café eftersom jag är så jäkligt allergisk men det är bara ne parentes)

den är liksom fast och slajmig och smetig i botten och mer kakig på ovansidan. och se sylvassa ströbrödskanterna - my god!

 

så jag tänker fortsätta äta kladdkaka, kommentera linneas blogg och äta glass med gaffel för jag tror att jag är något och det är jag.

 

och imorgon skall jag skratta... bland mycket annat... hehe.

 

slut på viktig information.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards