Ordbruden

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

och idag är det sådär våldsamt fint att vara vid liv

Av Ordbruden - 12 november 2012 19:51





för vi tar tåget när jag fått rusa av mig och pratar om brighton innan vi går av på perrongen och ljuset och kylan och det är sånt där musikvideoväder och jag bara älskar det. av hela mitt hjärta, alla vener och nerver. fullkomligt älskar det.



och eftersom maja säger att jag är snygg så tror jag på det och dansar runt i plommonlilaröda stuprör och svart transparent blus och docs och tycker att alls hår blir så ofantligt vackert i motljus och överexplosion och jag vet inte ens om det är ett ord men han frågar om det är en bra dag och det är det.



vi går runt på mässan bland montrar och försöker bestämma vilka seminarier vi vill gå på och någon pratar om twilight och sexiga könsroller och det känns bara pinsamt att någon orkar bry sig och jag säger att den vita mannen väl någon gång kan få vara stereotypen och att man inte måste göra edward småfet och ge honom pigmentfläckar i ansiktet bara för att inte trampa någon på tårna!

och fanny och jag går bananas på bokmärken och omvänd diskriminering och funderar på hur någon i en monter hellre står och pratar med sin kollega än förklara för oss vad de sysslar med.



 

och seminariet är så knasigt att erik och mattias somnar och jag försöker mig på vardagspoesi och skriver långa listor om vad jag vill uppnå och göra och vad jag absolut inte vill göra och läraren tror jag är en drömelev för hon får för sig att jag antecknar. heh. eftersom jag inte ens förstår hälften om vad de säger.




 

vi hittar snö i göteborg och jag blir lycklig och det ligger en fimp jämte mina skor och människorna på bild är sådär udda och konstiga och alldeles fantastiska på samma gång och vi äter och spontandansar och äter varandras mat och någon tvingas se möjligheter och mina skor är de finaste genom tiderna.




       

och solen skiner och det är lagom kallt och jag älskar det och vi går ute och pratar om igår och jag visar dem cdcentralen och frossar i fler hellström och jag känner mig världsvan som kan lokalisera mig och förklara att starbucks ligger nära. och jag är en vardagshjälte och hjälper en mamma att få upp barnvagnen på spårvagnen och visar en tant hur man får igång vattenkranen på toaletten och ger pengar till de där som spelar hela dagen vi är där.





 

och erik tar med oss på studiebesök till sitt andra hem naturkompaniet och vi vet inte riktigt om han skäms över oss eller inte men han blir kär i en jacka och jag hittar en som liknar min. sedan spexar jag i en spegel och då gör de andra de också och nä, ingen skäms riktigt för någonting. 





 

och fanny blir lycklig för jag visar henne beyond retro och jag säger "jag vill ha den här!!" a la agnes i disciple me och hon som jobbar där hör det och känner igen sig men när jag provar klänningen är jag för bred för att få igen dragkedjan men det gör mig inte så mycket eftersom det är en bra dag och någon annan kommer älska den. fanny provar en picassoklänning och jag någonting vi inte riktigt kan sätta fingret på. om den skulle passa i musikalen. och sista klänningen är tantig och härlig och man ser sådär yeahsnyggsmal ut fast man måste sy in den eftersom jag inte har så stora bröst men så kommer erik tillbaka och kramar mig för länge och sedan köper jag inte klänningen ändå.





 

och eftersom någon igår sa: "du åker ju snowboard? du är en typisk snowboardåkare! baggyjeans och söt och tuff på samma gång..." och eftersom jag just där önskade väldigt hårt att jag åkte snowboard så är jag tvungen att ta en bild av min ännu okända talang. eftersom jag är en sådan person... tydligen. och vi träffar aldrig persbrandt så jag lär aldrig få veta hur han tänkte.





 

jag får springa till tåget och hinner inte säga hej då ordentligt men det är lite bra för jag hatar avsked men ringer honom sen för att. ja bara för att och vi pratar om att dagen var i världsklass liksom gårdagen och bestämmer att morgondagen skall bli likadan. i världsklass alltså.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:52

No 90 Kleist - till er tjänst No 90 Kleist men bara så ni vet - jag kommer rymma härifrån      Börjar någon slags tolkning på vad som senare kommer att bli startskottet på Glöm inte bort mig-serien. Fotar Terese med pappersblommor fastklistra...

Av Ordbruden - 23 juni 2014 21:35

För att jag är livrädd För att jag inte skrivit på så länge För att Maja fortfarande längtar   Jag jobbar med ångest liksom så ofta i juli, är besatt av allt som är orange och låtsas att det är fredag när det egentligen är måndag. Deklarerar ...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:54

  Än finns det tusentals tårar kvar och de är dina att ge vem som helstDe är de dyrbaraste smycken du har så be aldrig om ursäkt igenPanikhänger med klassen, kan inte riktigt fatta att det kommer till ett slut. Allt är fint trots ett brev skrivet p...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:22

  Where there is desire there is gonna be a flameWhere there is a flame someone's bound to get burnedBut just because it burns doesn't mean you're gonna dieYou've gotta get up and try     Tar mig igenom skolstressen och dansar min sista dansu...

Av Ordbruden - 31 januari 2014 11:02


  When we all had new Iphones but no one had no one to call...   Det där jag inte tror kan hända - händer. Och han där jag inte tror finns - finns. För det där jag inte tror - tror visst på mig.   Brighton, UK. Vi åker dubbeldäckar...

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards