Ordbruden

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Ordbruden - 20 november 2012 21:12

jag längtar till jul så att jag vrider mig i soffan när tvreklamen frestar med upphängda julstjärnor i kristallkantade fönster och jag suckar åt mamma som säger att det absolut bästa är när julen är slut.

han var sådär hångelsnygg idag att jag nästan dog en aning men det var efter att hästens riddare dragit vidare och fröken å vridit in och ut på sig själv på ett bra sätt och en strategi lagts upp och jag funderar på det där de sa att jag har så många killar hela tiden. hångelsnygg - bättre ord finns inte.


  "det är aldrig för sent att skaffa sig en bra barndom", sa mamma och tände tomtebloss i novembernatten.

true story.



jag tror så ofta att jag är nåt. att jag är lite exotisk, lite spännande, lite komplex, lite annorlunda. och jag skriver ett tal om just detta att hålla på torsdag trots att jag är så trött att jag inte ens orkar bära en gul väska som inte är min stil med en radio i. jag skall träffa en författare imorgon. då skall jag vara hångelsnygg. bättre finns inte.


so grant me this wish and meet me back here in a year
if we still exist, I can let go of my fear
fear of normalcy
fear of the solid walls of our future and let go of my past

bara för att det är precis så exakt det är och en dag skall jag trycka upp texten i ansiktet på honom.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards