Ordbruden

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Ordbruden - 4 januari 2013 19:07

så jag bjuder dem på fika, blir generad när de säger till honom att vara på och hon ropar att jag är singel. sen får jag sortera papper och klistra igen kuvert för att få skriva ut nära en miljard boksidor som är mina.


så jag stoppar i tjocka, ensidiga blad i vadderade kuvert, skriver adresser på och klistrar igen. hoppas.


tänker på min låg- och mellanstadiebästis. hur vi skrev berättelser i vikböcker och skrev rabén & sjögren ovanför titeln. känns lite konstigt, att jag tio år senare skickar ett seriöst bokmanus till dem.


 


sedan söker jag en skola i santa barbara och tänker att jag får vänja mig vid solen. inte kasta sten emot den för jag hatar den. bad romance är en bra låt - i alla versioner.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards