Ordbruden

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Ordbruden - 12 januari 2013 19:30




sista sommarmånaden och mycket hände. saker tog ny början och tog slut igen. foto, hångel, spex och allmänt bra avslut på sommaren. jag var skengravid och någon cyklade trettio mil för att träffa mig.


 

vaknade med ett ankare tatuerat på högra vaden och vaga minnen om hur den kom dit. en annan tatuering hittades på vita lakan. mycket var fint. jag köpte docs, gjorde bakåtkullerbyttor och trillade ur en säng. åt tapas på en brygga. flyttade hem.


 

åkte på roadtrip med brudarna, shoppade tills vi gick sönder, skrattade och lyssnade på dålig musik. snyggade oss almänt. jag lämnade blod och hängde i göteborg med sofia. fick en bäbisjacka i paket med posten - som plåster på såren ingen annan förstod.

 

 

jag hade en komplicerad relation med min mage, såg lite preggo ut. men var snygg och träffade honom och så tog det slut men jag var ju i alla fall snygg. mina docs gick med mig på konsert och på konfirmation. åkte till göteborg och hängde med emma. hon är fin.

 

 

kom tillbaka till verkligheten, fick panik, åkte till erik istället och målade falufärg på ladugård - bästa terapin jag upplevt. blev doppad i en blå plastbåt men gjorde motstånd och det blev märken i gräsmattan. badade med sofie under en fotolektion i en å och tuffa bilder blev det och nä, jag vet inte varför vi gjorde det. fotade konfirmation, råkade skjuta en flaska och en fotboll på min sexåriga kusin - hon skrattade tills hon grät och det gjorde jag också.

 

sommaren 2012

hångla - sjunga för någon - lära mig dyka - skriva manus

äta kulglass - skicka in min bok - se solnedgången

gå på dejt - se soluppgången - kentkonsert

bada naken - ströga på smögenbryggan - gå barfota med salta lockar

åka vattenskotergå barfota hem i sommarnattenwinnerbäckkonsert

köpa winnerbäcktröja - bli kär - eller undvika att bli det

åka till liseberg - sprudla - rida - sälja glass - hänga i en park i göteborg

rädda världendricka vin på altanen och lyssna på winnerbäck

dansa tills fötterna trillar av i göteborg - koreografera - tatuera mig




Av Ordbruden - 12 januari 2013 18:35

bodde i lägenhet i sommarstaden, sålde glass, sprang till stenström, åt glass med lakritsströssel. åkte fram och tillbaka från norr till söder för att vara överallt och cyklade sådär herrans massa varv i en rondell. såg bästa konserterna och fick en handledsskada.

 

 

grillade med sara, tilde, sofia och maja och tog massa fina bilder. fiskade krabbor och cyklade hem mitt i natten. huset mitt emot gifte sig och bandet spelade hoffmaestro så vi öppnade alla fönster och lyssnade, övervägde att gå dit a la the wedding crashers. gick på winnerbäckkonsert och kentkonsert i följd. åkte färja mitt i natten och var cplycklig och hög och älskade livet där och då.

 

 

var på hönö. åkte hem och hade den bästa dagen. badade naken, solade på ett tak, hade vattenkrig i en dusch. åkte tillbaka till sommarstaden, bodde med min bror och terese flyttade halvt dit. tog massa fina bilder och grillade. saker var lite lättare än tidigare.

 

 

tog tuffa bilder i en spegel, drack vin på balkongen och lyssnade på winnerbäck. var solbränd, åkte hem en sväng och hängde med sofia och maja, hade på mig snyggjeansen, åkte båt med karl och gustav, gick barfota hem i sommarnatten med skorna i handen och allt luktade väldigt mycket sommar. var poetisk.

 

 

sofia kom upp en sista sväng. jag drack sockerdricka och fick kickar - skrattade åt mina egna skämt, blev kär i en katt och gjorde kullerbyttor på gräsmattan. gick upp för en hundrastegstrappa, åkte vattenscooter och hade picknick. träffade kevin och jonas och någon mer en kväll på väg hem. kevin skulle bli pappa och hade ångest. han kissade på en båt och trodde vi var pizzabudet. sedan lärde dom oss fågeldansen och bad om att få följa med hem. vi avböjde denna självinbjudan. satt ute i en park och pratade om förhoppningar om framtiden. sofia är fin.

Av Ordbruden - 12 januari 2013 18:08

det blev sommar alldeles för fort och jag flyttade till en sommarstad. hade en spelning och spelade in en halv musikvideo på en åker och i eriks kök. hängde med honom och grät när vi åkte därifrån. jobbade och var allmänt deppig på allt. fotade.

 

 

hade min första uppdragsfotografering. drog med mig en assistent, trappstege, reflexskärm och allmän skit. var lite lycklig och proffsig och tog cpsnygga bilder. lyssnade på lejonkungensoundtracken i bilen, hadade att köra bil och firade triumfen med mcdonaldsglass.

 

 

åkte på student och provocerade med röd bh under vit tröja. tog snyggbilder i allas speglar. hann runt till cirkus hundra studenter, greppade inte riktigt att det var vår tur nästa gång och slutade tvåan. dansade tills mina fötter trillade av och fick höra att det var det jag skulle syssla med i framtiden.

 

 

jag bjöd på fika i mitt palats och erik skulle ta snyggbilder på oss. synd att vi har lite svårt för den seriösa biten. eller tack för det förresten.

 

 

hängde hemma hos erik, spelade gitarr och sjöng. drog ut ett PA och hade utomhuskonsert. gjorde intryck och sjöng tills rösten försvann. var lycklig i hängsleshorts, invigde en inomhusscen och riggade om tre gånger. visade dem mina galna fotvinklar, sprang på en åker och signalerade SOS i ett kök. satt kvar i det där köket väldigt länge, någon klappade på mina fötter och någon annan ville operera ut en flis. åkte hem mitt i natten och var alldeles vinglig eftersom han skulle åka till rumänien och jag skulle flytta till kungshamn.

 


 

flyttade. försökte se det positivt men längtade efter alla. gick sönder och skrev diskbänksrealism. flydde till göteborg, solade i en park och låtsades att jag inte skulle åka tillbaka fast det gjorde jag. redigerade min bok sena nätter och sprang. lyssnade på thomas stenström i mina urbanears som gick sönder. åkte hem, firade maja och hängde med sofia. satt på en parkering i regnet  och åt yoghurt. sofia och maja kom och räddade mig några fina dagar där uppe.

Av Ordbruden - 12 januari 2013 17:29

och det var vår och jag var kär i alldeles för många och solen sken och jag badade naken och var lycklig och trasig och snygg. pratade om honom och samtidigt gick han förbi, sa "där är han" och försvann dit. dansade. och fotade. jag var mångas nästan men ingens bästa.

 

 

drog på fotoresa till västkusten, fotade - som tanken var. det regnade konstant men misstänker att det var en stor faktor till att det blev så djävulskt bra. vi hängde blöta kläder på tork i den lilla stugan, använde eriks skosnören som tvättlina, skålade i cola, tvättade håret i en balja inomhus, kramades och höll på. sov nära och lyssnade på när fulbarnen sjöng björn rosenström som godnattvisor. sofia och jag tvättade fötterna en natt och allt gick bra tills puckot spillde ut hela baljan och jag torkade vatten mitt i natten och vi skrattade tills vi grät och sjöng "rena räkan ingen vara" och erik bara skakade på huvudet. satt på en strand i timmar under en sovsäck och pratade om allt som var och inte blev och kunde ha varit.

 

 

hade årliga dansuppvisningen. var snyggare än någonsin, trött men lycklig. rike fick baby moves-tröjan och terese tog tuffa bilder. min dubbelhaka fick maja att bryta ihop och jag sparkade henne av misstag på näsan och lärde mig göra sälen. och så var vi bra, typ bäst.

 

 

var typ supersnygg och gick på dejt. hängde i ett nybyggt hus och sprang. klädde ut mig till lilla sjöjungfrun och fantomens kärleksbarn och rensade min garderob. typ. gick fasligt många promenader med sofia för att lugna varandras nerver.

 

 

en fotolektion drog vi iväg på äventyr. det regnade. "lilla vän, kan du tänka dig ta av dig skorna sen?", frågade erik och fotoläraren frågade varför det alltid slutar med att jag går utan skor. men bilderna är de bästa vi någonsin gjort tillsammans. jag fullkomligt älskar dem. och så skrattade jag tydligen eftersom jag trillade ihop där på rälsen när jag skulle fota anders...

 

 

erik tog snyggbilder på mig när han satt på anders axlar. ungen tog också körkort och vi firade detta genom att skolka från spanskan, köpa ekologiskt fika och ha picknick på en pikachufilt. var allmänt lycklig. vi spelade musik intill en vägg. hade dansuppvisning på ett torg. innan oss spelade erik och björn. ett tiotal dansare i lika kläder satte sig framför scenen på medtagna stolar och kollade - inget konstigt alls.

 

 

sen åkte vi på köttkväll och struntade i "vi ska nog bara vara vänner", badade nakna, åt kött, hoppade och sjöng när loreen vann eurovision. maja och jag drog till göteborg, jag gjorde "jag hejjar på dig prinsessan"-kort till alva och sov på ett staket.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards