Ordbruden

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Ordbruden - 24 januari 2013 09:17

har sagt det förut men säger det igen - jag älskar långa mornar. har så fruktansvärt svårt att vara effektiv. inte för att jag är trött, nej samtidigt som jag tar mig ur sängen lämnar tröttheten. men jag blir så fruktansvärt inspirerad på morgonen, hoppfullt känns det och hade jag fått bestämma hade jag hinkat te och rostat mackor långt mycket längre än jag hinner idag. jag springer ut i onepiece, innertofflor och foppatofflor med kameran och småjoggar ner för den snöiga vägen för att fota trädet vars krona är alldeles perfekt rund.


jag är redan sen till det åttakantiga huset eftersom jag skulle vara där klockan nio. och jag har varken packat skolgrejer eller danskläder. idag tar det emot extra mycket att bryta upp från tedrickandet och rostade mackor.


men jag har skickat efter en balklänning från finland. en ewa i walla, ja. och jag blir alldeles pirrig i hela kroppen när jag tänker på prasslet och risken finns att jag kommer sova i den var natt fram till andre juni då jag på riktigt skall gå på bal. med baldejt och högklackade skor. totalt egen stil förvisso, men ändå - bal!


   

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards