Ordbruden

Alla inlägg under januari 2013

Av Ordbruden - 3 januari 2013 16:53

Den tjugoåttonde december var det dags igen - att fira Gott Gammalt År!


 

började med finbesök av maja och sofia. ni kanske tror att vi är snygga egentligen men det är vi inte. bilden till höger säger allt. jag menar allvar - sofia är riktigt ful. och jag tänker inte försöka förklara vad som händer på mellanbilderna. jag gränslar majas rygg.


 

jag blandade bål som sofia och maja drack alladeles för mycket av precis som alltid annars - #hög-på-socker.

sedan kom leo. han såg lite rädd ut.

och vi åt tacos med mina päron och det är inte så tragiskt som det låter eftersom vi pratade i halva meningar och skrattade tills vi fick tvättbräda.

leo förstod ingenting i och för sig.


 

det var lite läskigt för mobilen letade upp pinsamma dansbandslåtar och spelade dem på sonosen och alla trodde det var min spellista. sedan sjöng vi till spice girls och dansade asfult och det var ungefär då som oscar kom. han var rätt skeptisk men ändå. han fick bål. lite senare spottade han ut den.


 

jag skrattade åt leo och såg ut som en tjockis och maja visade sin snyggaste sida. jag skämtar inte - hennes fulhet är 100% naturlig. bilderna är oskarpa eftersom inegn fattar hur 5D fungerar, bara jag eftersom jag är så jävla smart. sista bilden är skarp - den tog jag.


sedan åt vi lakrits+hallon+polkagrisar, popcorn, visade bästa modernismfilmen som bara maja och jag opartiskt tycker är bra (det är vi som har gjort den), sedan drog vi vår näst bästa film "kvarteret skatan åker till laholm" - andra gången den veckan och efter det däckade vi i min säng och pratade om fula små saker till klockan var cirkus halv fyra. sofia somnade på riktigt - hon är en riktig tönt.


bättre avslut på 2012 är väl knappast möjligt.

Av Ordbruden - 3 januari 2013 16:32

stilig fader iklädd rödprickig fluga


bilden är inte arrangerad - det är liksom såhär de ser ut, i ärlighetens namn


barn högt och lågt. största barnet konverserade med minsta.

ganska seriöst samtal, antar jag


och min stora lillebror var favoriten och gick efter

"är man stor och stark måste man vara snäll" - han brottades alltså inte tillbaka

 

jag blev mamma

det är sant!

 

 

och bilden beskriver julen ganska bra.

jag vet att jag är snygg. och att barnen är bedårande.


 

min morbror superhjälten visade sitt happyface.

likaså hans drop dead gorgeous flickvän.


 

till sist bytte vi hem - såg på dålig film, frossade i paket och åt vit choklad med notpapper på.

jag vet att ni är imponerade.

Av Ordbruden - 1 januari 2013 19:32




Känns meningslöst att blogga utan att kunna visa er bilder. Från Skåne. På Skånehuset, på stenstallet och alla hästar som vunnit VM. På hagarna, backarna och hur vi åker fyrhjuling som galningar över vattendrag för att jaga hästar mitt i natten eftersom idioter skjuter raketer. Fast jag gillar raketer och det är lite mysigt att åka fort mitt i natten - nu när det gick bra med hästarna.


Jag tillbringar mina dagar på en hästgård tillsammans med mina fina. Vi äter popcorn till lunch, ser oändligt många filmer, beställer blommiga leggins, rider, åker fyrhjuling, fodrar och tar in och ut hästar. Surrar, diskuterar, dansar på soffstödet och äter förstaklassig trerätters. Somnar sent och lite mitt under dagen. Kan inte tänka mig bättre ställe att spendera lovet på.


Lovar er bilder från både julafton och nyårsafton och alla andra dagar. Fast mest lovar jag en saftig årsresumé. Till Maja i alla fall. Eftersom hon är den enda som riktigt uppskattar sådana inlägg.


Tills dess får ni (Maja) hållas med ett saftigt horoskop (eftersom jag slaviskt tror på sådant - not!). Fast, det låter ju som att 2013 kan bli ett helt okej år...

 

Bara älskar det där med sval yta, lugn och djup - hehe.


Nä, men helt ärligt - det ser ljust ut. Med det mesta. Jag hoppas hon är ful men i övrigt känns det bra. Inte speciellt poetiskt inlägg men det kommer kära vänner, det kommer!




Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards