Ordbruden

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Ordbruden - 4 mars 2013 11:51

Jag testar mittbena idag. Egentligen tycker jag det är ganska fult men jag testar sådant – sådant som inte alltid är det finaste. Hade jag velat vara mitt finaste hela tiden hade jag uteslutande gått runt i mina Ewa i Walla med lockat hår och rödrosa rosenbladskinder. Långklänning är ett sådant exempel. Jag tyckte det var fult men sedan testade jag och det blev finast i världen. Långlångklänning var vad jag hade på mig bästa kvällen i Stockholm för snart ett år sedan. Och over-sized jeansjacka ett annat – inte det finaste men jäklar vad ballt!

 

Så idag testar jag mittbena. Och lockar till och tuperar upp underhåret för att få den där Lovis i Ronja Rövardotter-känslan. Mumford & Sons-byxor på det och tight vit tröja. För helvete vad snygg jag är just idag, det är så jag blir lite egenkåt, som Maja säger.

 

Och idag skall det måttas korsett. Att ha under Ewa i Wallan när Måns och jag skall dansa på slottet. Solen skiner idag och jag ska ha converse. Det är förbannat vackert att leva – F Ö R B A N N A T  V A C K E R T !

 

 

och jag ser ledsen och bekymrad ut men det är jag inte. känner mig lite jävla cplycklig.

Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Ovido - Quiz & Flashcards