Ordbruden

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Ordbruden - 13 mars 2013 08:43

vi får båda exakt 27,5 poäng på provet och fast jag är nere sjunger hon ändå sitt fulaste och mest irriterande så jag till slut måste skratta och vi målar en grotta och andra filosofigrejer. Lyssnar på crazy frog-låten fast jag vet den inte heter så men har 'poppa popcorn i en kopp' i huvudet och långt senare frågar vi varandra varför vi egentligen lyssnade på den och snart åker vi till england...


och dagen efter går han ikapp och överaskar och säger att blå jacka och vinröd halsduk avslöjar vem jag är och på något sätt känns det konstigt att träffa honom på det sättet, trots att vi träffas varje dag, så jag säger det eftersom jag är dömd att vara så brutalt ärlig. som ett gammalt avlägset ex fast utan den obehagliga spänningen eftersom han är min bästa vän och det gör min dag att vi lämnar affären, sätter oss på trappan och pratar viktiga saker i vårsolen. det tillsammans med att arbetsgivaren jag är på intervju hos testar om jag är bra på huvudräkning och jag svarar rätt - det bidrar också till en awesome dag.


sen mailar jag med stefan andersson och blir helt hopplöst starstruck. jag menar - jag har honom i mina högtalare i detta nu. 


och idag snöar det och jag förbannar det. vill gå i långa kjolar och imorgon skall jag äta ben & jerry's med oscar. om någon vill skriva ner det.


och just det - jag överväger att skaffa facebook. för att marknadsföra mitt numera registrerade företag. nitton år och egenföretagare - ja, jag är imponerad av mig själv. vore ju skam att inte publicera mig i ett sådant forum. men herre min get vad det tar emot...


/amanda-fortfarande-facebookvägrande



Ordbruden


En bekräftelseknarkande, egenkåt allroundkonstnär – besatt av ord, kylskåpsdans och suddiga förgrunder. Med ett hjärta som pulserar och en sen tonårsrevolt.

Om att få vara och inte ständigt vilja bli. Om att inte verka svår men ändå vara det.

     

.sätta kedjor på en Hurricane

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

     

.i en frusen tyst minut

     

.vilja bli

     

.där din axel blir till hals

       

.det luktar lite dig om mig

.och en liten tagg borrades in i hennes rygg

     


Skapa flashcards